اخبار گردشگری, گردشگری و توریسم

آثار تاریخی ورامین در سایه امنیت پایدار پذیرای گردشگران خارجی است

به گزارش ایرنا، عباسعلی سعیدیان روز شنبه در جلسه کمیسیون امنیت گردشگران خارجی که در محل فرمانداری ورامین برگزار شد، اظهار کرد: شهرستان ورامین با قدمتی بالغ بر هفت هزار سال و دارا بودن دهها اثر تاریخی منحصر به فرد که بسیاری از آنان به ثبت آثار تاریخی رسیده اند، همواره مقصد گردشگری بسیاری از مسافران داخلی و گردشگران خارجی است.
وی افزود: مسجد تاریخی جامع، برج آرامگاهی علاءالدوله، امامزاده یحیی (ع)، جاذبه های اکوتوریسمی، روستاهای هدف گردشگری نظیر خاوه و محیط زیستی بکر و دست نخورده در کویر مرکزی از مهمترین آثاری است که می تواند هر گردشگری را از اقصی نقاط جهان به خود جذب کند.
سعیدیان تصریح کرد: یکی از مهمترین عوامل جذب گردشگر و مسافر به شهرستان علاوه بر تأمین زیرساخت های لازم از جمله مراکز اقامتی، تأمین امنیت پایدار برای مسافران است که این امر در خصوص مسافران و گردشگران خارجی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
معاون سیاسی انتظامی فرمانداری ورامین تأکید کرد: هر مسافر و گردشگر خارجی که قصد حضور در ورامین و بازدید از آثار تاریخی دارد، لازم است که فرمانداری از آن مطلع باشد تا با همکاری نیروهای انتظامی، امنیت آنها تأمین شود.
وی بیان کرد: توسعه صنعت گردشگری در شهرستان می تواند زمینه توسعه و رونق اقتصادی را فراهم کند که این مهم با اطلاع رسانی صحیح از آثار و ابنیه تاریخی، توسعه امکانات شهرستان و تأمین امنیت مسافران و گردشگران میسر می شود.
ورامین با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
خبرنگار: سید حسن میری – انتشار: محمد آجورلو
تهرام/۷۲۵۴//۱۳۴۸

انتهای پیام /*

ارتباط با سردبیر:
newsroom@irna.ir



تماس بی واسطه با مسئولین