اخبار گردشگری

نخستین بازار هنرمندان کشور در مشهد راه اندازی شد

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد در مراسم افتتاحیه با بیان اینکه این بازار در فاز نخست در وسعتی بیش از هشت هکتار دایر شده گفت: تا کنون مشابه این بازار را که مختص هنرمندان با مکان و ظاهری متفاوت و در خور شان آنان باشد، در کشور نداشته ایم.
محمدکاظم دبیری افزود: امسال که مشهد به واسطه میزبانی رویداد پایتخت فرهنگی جهان اسلام بیش از هر زمان دیگر مورد توجه است باید اقدامات و فعالیت های فرهنگی در خور این شهر انجام شود.
وی اظهار کرد: بازار هنرمندان، محلی مناسب برای خرید و فروش آثار هنری، صنایع دستی و محصولات دست ساز و پلی برای ارتباط مستقیم میان فروشندگان و خریداران و انجام معاملات این آثار است.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد ادامه داد: این بازار می تواند تاثیر بسزایی در پیشبرد اهداف اقتصاد فرهنگ و هنر، افزایش سرانه تولید ملی و اشتغال زایی ایفا کند.
به گفته دبیری، همه هنرمندان می توانند به صورت رایگان فضایی برای عرضه تولیدات و آثار خود در این بازار داشته باشند ضمن آنکه فضای گسترده این بازار امکان برگزاری رویدادهای هنری چون حراج آثار هنری، همایش ها و مانند این آئین ها را فراهم کرده است.
وی اضافه کرد: هم اکنون این بازار با ۴۰ غرفه در دهکده گردشگری – ورزشی پاژ که به همت بخش خصوصی ایجاد و فعال شده و بیش از این تعداد نیز آماده ارائه غرفه به هنرمندان و فعالان این عرصه است.
دبیری با بیان اینکه این دهکده علاوه بر بازار هنرمندان دارای جاذبه های گردشگری و ورزشی نیز می باشد، تاکید کرد: این دهکده می تواند باعث جذب بازدید کننده و گردشگر شده و تبدیل به الگوی مناسبی برای افزایش فضاهای عرضه مستقیم تولیدات هنری در سطح کشور شود.
این بازار در منطقه پاژ زادگاه حماسه سرای بزرگ ایرانی حکیم ابوالقاسم فردوسی راه اندازی شده است.
خبرنگار:فاطمه یوسفی**انتشار دهنده:شاهین فرشاد
۱۹۰۶/۵۰۷

انتهای پیام /*

ارتباط با سردبیر:
newsroom@irna.ir



تماس بی واسطه با مسئولین