اخبار گردشگری

راهنمای سفرهای ماجراجویی در گرجستان

هیجان‌انگیز، مسحور کننده، آرامش بخش، پر رمز و راز، گردشگرانی که به گرجستان سفر می‌کنند، این کشور را اینگونه توصیف می‌کنند. تاریخ، فرهنگ، غذا، طبیعت و مردمان گرجستان باور نرکدنی هستند. برای افرادی که به فکر کسب تجربه‌ی جدید و فراموش نشدنی در سفر هستند، گرجستان می‌تواند مقصد مناسبی باشد. گرجستان برای هر گردشگری با هر سلیقه‌ای قعالیت و سرگرمی خاص خود را دارد، حال افرادی که به دنبال ماجراجویی هستند، چه چیزی را در گرجستان تجربه می‌کنند.


ماجراجویی در گرجستان

اسکی و ورزشهای زمستانی در گرجستان

آزادی که می ‌توان در میان کوه‌ها به دست آورد زمانی که قله‌های سر به فلک کشیده گرجستان شما را به سوی خود می‌خواند. در گرجستان ۵ پیست اسکی بزرگ و معروف با نام‌های گوداری، مستیا، باکوریانی، هاتسوالی و تتنولدی وجود دارد. گوداری پیست اسکی ۵۷ کیلومتری با مسیر‌های آزمایش شده و تشخیص سطح دشواری است که در نزدیکی این پیست اسکی امکان پاراگلایدینگ هم وجود دارد. در سوانتی هم دو پیست اسکی با نام‌های هاتسوالی و تتنولدی وجود دارد. سوانتی از تفلیس کمی دور است اما روستاهای سوانتی از معروف‌ترین و محبوب‌ترین مکان‌ها نزد گردشگران و اسکی بازان است.


ماجراجویی در گرجستان

پاراگلایدینگ و ورزشهای هوایی در گرجستان

ورزشی جدید و کاملا ماجراجویانه و پرهیجان که به تازگی در گرجستان توسعه پیدا کرده است. پاراگلایدینگ را حتما در گرجستان تجربه کنید تا حس یک پرنده‌ی آزاد و رها بر فراز کوه‌های گرجستان را داشته باشید. در میان گردشگران و مبتدیان، پرواز‌های دو نفره همراه با مربی که حدود ۲۰ تا ۳۰ دقیقه به طول میانجامد، طرفداران بیشتری دارد. در نزدیکی تفلیس، باتومی، در پیست اسکی گوداری، کازبگی و سوانتی مکان‌هایی برای انجام این ورزش مهیج اختصاص داده شده است.


ماجراجویی در گرجستان

تجربه رفتینگ در گرجستان

گرجستان، کشوری است که تقریبا می‌توانی تمامی سرگرمی‌های هیجان‌انگیز را در آن تجربه کنید. این کشور زیر ساخت‌های لازم برای انواع ورزش‌ها و سرگرمی‌ها را به واسطه طبیعت بکر و بی حد و اندازه‌ی خود دارد. در گرجستان رودخانه‌های پر جوش و خروشی وجود دارد که برای رفتینگ و ماجراجویی بسیار مناسب هستند. برای کسب این تجربه باید در تور‌های مخصوص ثبتنام کنید. دقت داشته باشید که شما مبتدی هستید و مربی که همراه شماست کاملا حرفه‌ای و کاربلد باشد.


ماجراجویی در گرجستان

کوهنوردی و پیاده‌روی

همانطور که گفتین طبیعت زیبای گرجستان تجربه هرگونه ماجراجویی را برای شما فراهم آورده است. در میان این همه زیبایی و طبیعت، از کنار کوه‌های گرجستان و مسیر‌هایی که به پیاده‌روی اختصاص داده شده است، نمی‌توان به راحتی گذشت. گرجستان کشوری ایده‌آل برای کوهنوردان و علاقه‌مندان به صعود و پیاده‌روی است. کوهنوردی جدا از حس هیجان و ماجراجویی، ورزشی فیزیکی و ذهنی است که به تمرکز زیاد احتیاج دارد. اگر کوهنورد حرفه‌ای نیستید، بهتر است مسیری ساده‌تر را انتخاب کنید یا با تور‌های پیاده‌روی همراه شوید.


مترجم: سحر مردانه
منبع: mygeotrip.com