اخبار گردشگری

زیباترین آبشارهای گرجستان

طبیعت گرجستان، واقعا زیبا و باور‌نکردنی است. این طبیعت شبیه به گنجینه‌های طبیعی باارزش و منحصربه‌فردی هستند که گردشگران زیادی را به خود جذب میکند. با برخی از زیباترین آبشارهای گرجستان در این مقاله آشنا خواهیم شد.


زیباترین آبشارهای گرجستان

آبشار ماخونتستی (Makhuntseti Waterfall)

منطقه کوهستانی گرجستان، آجارا، به خاطر طبیعت زیبا و آثار طبیعی فراوان شناخته شده است. اگر تصمیم گرفتید تعطیلات تابستانی خود را در گرجستان بگذرانید، سفری هم به باتومی داشته باشید تا از طبیعت زیبای آن لذت ببرید. یکی از جاذبه‌های طبیعی که در فاصله ۳۰ کیلومتری از باتومی قرار گرفته است، آبشار ماخونتستی است. این یکی از بزرگ‌ترین آبشار‌های آجارا است که ساکنان محلی نیز همیشه به زیبا و خاص بودن آن افتخار می‌کنند. با سفر به این منطقه با یک تیر می‌توانید دو نشان بزنید، زیرا از پل سنگی معروفی که به زمان سلطنت ملکه تامار باز می‌گردد نیز می‌توانید بازدید داشته باشید.


زیباترین آبشارهای گرجستان

آبشار گولتی (Gveleti Waterfall)

یکی دیگر از آبشار فوق‌العاده زیبا در منطقه کازبگی و در نزدیکی روستای کوچک گولتی است. اگر فرصتی برای بازدید از این منطقه به دست آوردید، بازدید از این آبشار را فراموش نکنید. مسیر آبشار از روستای نیمه محروم گولتی آغاز می‌شود. شما از طریقی مسیری زیبا به این آبشار خواهید رسید. این یکی از محبوب‌ترین مکان‌ها برای بازدید گردشگران است.


زیباترین آبشارهای گرجستان

آبشار گورجنیانی (Gurgeniani Waterfall)

یکی از قدرتمندترین آبشار‌ها در گرجستان، آبشار گورجنیانی است که در منطقه کاختی واقع شده و یک گوهر از گنجینه‌های طبیعی به شمار می‌آید. این آبشار دارای چشم‌اندازی فوق‌العاده است زیرا از رودخانه نینوس خوی آمده و از ارتفاع ۴۰ متری به پایین می‌ریزد. مسیر دسترسی به آبشار آسان نیست اما غیرممکن هم نیست. برای رسیدن به آبشار حدود ۵ کیلومتر باید پیاده‌روی کنید تا از زیبایی آن لذت ببرید.


زیباترین آبشارهای گرجستان

آبشار کینچخا (Kinchkha Waterfall)

آبشار کینچخا، دارای چشم‌اندازی برجسته و معروف در غرب گرجستان است. یکی از مکان‌های جذاب و زیبا که دارای دو مرحله است. مرحله اول آبشار دارای ۱۰۰ متر ارتفاع و مرحله دوم دارای ارتفاع ۱۰۰۰ متری از سطح دریا است. آب مرحله اول دریاچه‌ای کوچک را تشکیل داده است و محلی برای شکل‌گیری مرحله دوم آبشار فراهم آورده است. از این رو آبشار دوم ضعیف‌تر و کوچک‌تر است و دارای ارتفاع ۲۰ متری است. این منطقه دارای طبیعتی بکر و شگفت‌انگیز است که گردشگران زیادی را به خود جذب می کند.


مترجم: سحر مردانه
منبع: mygeotrip.com