اخبار گردشگری

۱۳۰ هزار گردشگر از جاذبه های تاریخی خوی بازدید کردند

عزیز میرزایی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه این تعداد ۲۰ درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته است، ادامه داد: در این مدت بیش از ۱۵۰ هزار نفر به این شهرستان سفر کردند که ۱۲ نفر از آنان گردشگران خارجی از کشورهای آلمان، روسیه، ترکیه و اتریش بودند.
وی اضافه کرد: مساجد تاریخی از جمله مسجد رو باز مطلب خان، بارگاه حضرت شمس تبریزی و مجموعه بازار تاریخی و ساختمان قدیمی شهرداری از جمله بناهایی است که بیشتر مورد توجه گردشگران و مسافران قرار می گیرد.
رییس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری خوی بیان کرد: بازار خوی نیز پس از بازار شیراز، تبریز و کرمان زیباترین بازار ایران است و از چند راسته بازار سرپوشیده، سراها، چهارسوهای خوش ترکیب و گذرهای قدیمی تشکیل شده است.
میرزایی ادامه داد: این شهرستان با داشتن هفت منطقه نمونه گردشگری از جمله منطقه فیرورق ظرفیت های بسیار خوبی در جذب توریست دارد.
وی ادامه داد: وجود کوه و طبیعت زیبای اورین یکی دیگر از ظرفیت های گردشگری خوی است و هر ساله بسیاری از علاقه مندان را به خود جذب می کند.
وی افزود: از ابتدای سال جاری بیش از یکهزار نفر علاقه مند به جاذبه های طبیعی و کردشگری اورین از ۱۲ استان در قالب همایش صعود به اورین از جاذبه های این منطقه بازدید کردند.
به گزارش ایرنا شهرستان خوی به واسطه داشتن مراکز تاریخی و تفریحی متعدد هر ساله شاهد بازدید گردشگران داخلی و خارجی است.
این شهرستان با ثبت ۲۰۰ اثر، بنا و محوطه تاریخی در ردیف آثار ملی یکی از شهرستان های غنی در حوزه میراث فرهنگی در شمال غرب کشور است.
بازار قدیمی خوی متعلق به دوره صفویه بوده و به شماره ۱۲۸ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است؛ خوی با ۳۸۵ هزار نفر جمعیت، دومین شهر پرجمعیت آذربایجان غربی به شمار می رود و در ۱۳۴ کیلومتری مرکز استان قرار دارد.
۸۱۳۵/۳۰۷۲

انتهای پیام /*


فرهنگی


جاذبه گردشگری


خوی


آذربایجان غربی