اخبار گردشگری

۴۶ هزار و ۳۰۶ گردشگر خارجی از کاشان دیدن کردند

علیرضا عبدلله زاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در مجموع در این مدت یک میلیون و ۱۶۷ هزار و ۵۰۸ نفر از جاذبه های تاریخی کاشان دیدن کرده اند.
وی با اشاره به اینکه مجموعه جهانی باغ تاریخی فین کاشان شامل باغ، موزه ملی و حمام دوره قاجاری بیشترین بازدید کننده را داشته است، افزود: خانه های تاریخی بروجردیها، طباطبائیها، عباسیان، تپه های سیلک و حمام سلطان امیر احمد به ترتیب در ردیف های بعدی مورد بازدید گردشگران قرار دارد.
عبدالله زاده با اشاره به اینکه ۶۰ هزار و ۹۲۳ گردشگر نیز در سه ماه نخست سالجاری در مرکزهای اقامتی کاشان اسکان داده شدند، گفت: از این تعداد ۱۸ هزار و ۵۰۰ نفر گردشگر داخلی و ۴۲ هزار و ۴۲۳ مسافرخارجی در مرکز های اقامتی اسکان یافتند.
به گفته وی از این شمار ۲۶ هزار و ۲۴۸ نفر در هتل، ۱۹ هزار و ۲۶۰ نفر در اقامتگاه های سنتی، چهار هزار و ۸۹۹ نفر در مهمان پذیر، پنج هزار و ۵۱۷ نفر در اقامتگاه بومی گردی،یک هزار و ۹۴۷ نفر در هتل آپارتمان و سه هزار و ۵۲ نفر نیز در زائرسراها اسکان داده شدند.
مسئول کمیته آمار و استخراج اطلاعات آمار ستاد خدمات سفر کاشان به میزان افزایش یا کاهش ورود گردشگران در سه ماه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته اشاره ای نکرد.
افزون بر یک هزار و ۷۰۰ اثر تاریخی درکاشان شناسایی شده که از این تعداد تا کنون ۳۲۰ اثر در فهرست ملی و یک اثر در فهرست میراث جهانی ثبت شده است.
شهرستان کاشان با جمعیت نزدیک به ۳۶۵ هزار نفر در فاصله ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.
۶۱۳۶/ ۶۰۲۲

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث


گردشگری


کاشان