اخبار گردشگری

به دنبال توسعه روابط فرهنگی با ایران هستیم

دوسکی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار اعزامی ایرنا، در خصوص حضور کاروان فرهنگی ایران در استان اربیل عراق اظهار کرد: همیشه و در فصول مختلف با جمهوری اسلامی ایران فعالیت های مشترک فرهنگی داریم.
کاروان فرهنگی ایران متشکل از هنرمندان استان کردستان از روز پنجشنبه گذشته به منظور برگزاری برنامه های فرهنگی و هنری وارد کردستان عراق شده است.
وزیر فرهنگ و جوانان کردستان عراق، برگزاری برنامه های فرهنگی مشترک را مفید ارزیابی کرد و یاد آورشد: برگزاری هفته های فرهنگی مشترک با ایران را دنبال می کنیم.
دوسکی روابط بین ایران و ‌کردستان عراق را مطلوب دانست و تاکید کرد: برنامه ما این است که فعالیت های مشترک فرهنگی با ایران را توسعه دهیم.
وی گفت: ما با جمهوری اسلامی ایران همسایه هستیم و روابط مشترک ما نیازمند همکاری متقابل است، این روابط می طلبد که در بخش فرهنگی هم تحکیم پیدا کند تا براساس تاریخ مشترکی که داریم تبادلات فرهنگی را افزایش دهیم.
وزیر فرهنگ کردستان عراق پیش از این در دیدار با مقامات وزارت فرهنگ و ارشاد ایران تاکید کرده بود: جمهوری اسلامی همواره حامی کردها بوده و در جنگ با داعش نیز نشان داد که ایران همیشه در صف اول حامیان کردستان عراق است.
به گزارش ایرنا، کاروان فرهنگی ایران که شامل ۲۰ هنرمند از استان کردستان ایران است، نمایش های طنز، موسیقی سنتی و شعبده بازی را در چند شهر کردستان عراق اجرا خواهد کرد.
کاروان بزم و شادی با همکاری کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در کردستان عراق از امروز به مدت یک هفته در این منطقه به اجرای برنامه های متنوع فرهنگی می پردازد.
نمایشگاه عکسی از مجموعه جاذبه های گردشگری استان کردستان نیز در حاشیه اجرای گروه های فرهنگی و هنری در کردستان عراق بر پا می شود.
حسین استیری رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در اربیل عراق در گفت وگو با ایرنا خاطرنشان شد: تبادل فرهنگی در چارچوب دیپلماسی فرهنگی کشور از طریق کنسولگری ایران مستقر در اربیل و سلیمانیه پیگیری شده و امیدواریم تا پایان شاهد برگزاری هفته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در کردستان عراق باشیم.
۷۴۴۵/۸۰۶۶ **شبس*۱۴۸۸ **

انتهای پیام /*


فرهنگی


کردستا عراق


وزیر فرهنگ


روابط فرهنگی