اخبار گردشگری

گردشگری اردبیل همه فصلی می شود

به گزارش ایرنا ، علی نواداد روز سه شنبه در آیین افتتاح چهارمین نمایشگاه ملی گردشگری در اردبیل افزود: در وضعیت فعلی گردشگری اردبیل محدود به فصل تابستان بوده و لازم است با مشارکت بخش خصوصی نسبت به رونق گردشگری اردبیل در فصول سرد سال نیز اقدام کرد.
وی اظهار کرد: هویت و تاریخ اردبیل در کنار جاذبه های گردشگری ظرفیت مطلوبی برای رونق گردشگری این استان بوده و انتظار می رود سرمایه گذاران در راستای تقویت تاسیسات گردشگری یاری گر دستگاه های متولی باشند.
به گفته نواداد ، در حوزه صنایع دستی نیز این استان قابلیت های کم نظیری دارد که می تواند به عنوان یکی از فرصت های اشتغال زا مورد توجه ادارات و بخش خصوصی قرار گیرد.
او نمایشگاه ملی گردشگری را فرصت طلایی برای معرفی ظرفیت های استان دانست و اضافه کرد: در این نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری نیز به عموم سرمایه گذاران معرفی می شود.
سرپرست اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل نیز در این مراسم گفت: این استان قابلیت های متعددی در حوزه های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دارد.
نادر فلاحی افزود: در حوزه میراث فرهنگی ۹۲۰ اثر به ثبت ملی رسیده و علاوه بر این مجموعه شیخ صفی الدین اردبیلی به عنوان تنها پایگاه ثبت جهانی استان است.
او تاکید کرد: آثار دیگری از جمله کوه سبلان، منطقه باستانی شهریری و بازار تاریخی اردبیل نیز قابلیت ثبت جهانی را دارد که این مهم در دست پیگیری است.
وی اضافه کرد: در حوزه گردشگری نیز آثار متعدد و متنوعی در شهرستان های ۱۰ گانه استان وجود دارد که بیانگر قابلیت این استان است.
فلاحی به فعالیت ۸۰ هزار صنعتگر در استان اشاره و تشریح کرد: اغلب رشته های صنایع دستی تولیدی کشور در استان نیز تولید می شود.
در چهارمین نمایشگاه ملی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل ، قابلیت های این استان در ۱۲۱ غرفه معرفی شده است، در این نمایشگاه برنامه های مختلفی برای کودکان، فعالان گردشگری، هنرمندان، سرمایه گذاران و دستگاه های اجرایی تدارک دیده شده که تا هشتم تیر ماه ادامه می یابد.
۶۰۱۸/۶۰۱۶

انتهای پیام /*


فرهنگی


نمایشگاه


اردبیل


گردشگری