اخبار گردشگری

توسعه گردشگری نیازمند توزیع مناسب تعطیلات سالانه است

‘ فریدون الله یاری ‘ روز یکشنبه در گفتگو با ایرنا افزود: مسافرت ها و گردشگری نباید به تعطیلات نوروزی و تابستان محدود شود بلکه باید در فصول دیگر سال نیز شرایط مسافرت مردم و رونق گردشگری فراهم شود.
وی اظهارکرد: اگر طرح تعطیلات زمستانی برای دانش‌ آموزان مصوب و امکان اعطای مرخصی به والدین شاغل آنها فراهم شود، گردشگری در کشور رونق می گیرد.
مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان با اشاره به تلاش سازمان میراث فرهنگی برای ساماندهی تعطیلات گفت: طرحی در رابطه با ساماندهی و توزیع مناسب تعطیلات در کشور توسط ریاست این سازمان در هیات دولت مطرح شده که پس از آن برای تصویب نیاز به حمایت نمایندگان مجلس شورای اسلامی دارد.
وی یادآور شد: در صورت اجرای این طرح و ساماندهی وضعیت تعطیلات در کشور، به ویژه ایجاد تعطیلات زمستانی، گام مهمی در توسعه گردشگری به ویژه گردشگری داخلی برداشته می شود.
الله یاری ادامه داد: بدون شک توسعه گردشگری به صورت پایدار نقش مهمی در اقتصاد جوامع محلی در سطح کشور و به ویژه استان اصفهان ایفا می کند.
وی همچنین با اشاره به نهادینه شدن صنعت گردشگری در مناطق استان اصفهان گفت: طی سه سال اخیر باتلاش های انجام شده موفق شدیم تا امر گردشگری را در پهنه استان اصفهان نهادینه کنیم به گونه ای که با حمایت و دادن مجوز اقامتگاه های بومگردی امکان گردشگری در تمام نقاط بویژه در روستاهای بکر و زیبای این استان فراهم شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان افزود: تعداد اقامتگاه های بومگردی به عنوان رویکردی تازه در گردشگری این استان طی پنج سال اخیر پنج برابر افزایش یافته است.
وی آمار اقامتگاه های بومگردی استان اصفهان را در سال۹۲ را ۵۰ باب اعلام کرد و گفت: این تعداد به ۲۶۳ باب افزایش یافته که نشاندهنده رشد و توسعه صنعت گردشگری این استان در سال های اخیر است.
استان اصفهان به عنوان قطب گردشگری کشور، دارای ۱۰۷ شهر و یکهزار و ۹۳۴ روستاست و با بیش از ۲۲ هزار بنا و اثر تاریخی که یکهزار و ۸۵۰ مورد آن به ثبت ملی و هفت اثر آن به نام های میدان نقش جهان، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع و سه قنات به نام های ‘وزوان’ ،’مزدآباد’ و ‘مون’ به ثبت جهانی رسیده، کانون توجه گردشگران داخلی و خارجی است.
همچنین استان اصفهان دارای بیش از ۶۰۰ خانه تاریخی است که بیش از نیمی از آنها در شهر اصفهان قرار دارد.
استان اصفهان دارای ۹۰ هتل و ۶۵ مهمانپذیر است.
ت/۶۹۹۴ / ۲۰۹۳

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


گردشگری


اصفهان