اخبار گردشگری

۱/۵ میلیارد ریال تسهیلات بوم گردی محلات پرداخت شد

علی مشهدی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ۲ سرمایه گذار برای راه اندازی واحدهای اقامتی بوم گردی در روستاهای نخجیروان و مزو در محلات موفق به دریافت تسهیلات ارزان قیمت شدند.
وی اظهارکرد: با راه اندازی این اقامتگاه های بوم گردی فرصت اشتغال برای چهار نفر فراهم می شود.
مسئول نمایندگی میراث فرهنگی دلیجان و محلات ادامه داد: ۶ متقاضی دیگر واحدهای بوم گردی در منطقه گردشگری آبگرم محلات و روستای خورهه وجود دارد که موافقت اصولی با آنها صادر شده است.
مشهدی بیان کرد: برای ساخت اقامت گاه های بوم گردی و تغییر کاربری خانه های روستایی، تسهیلات کم بهره ۶ درصدی بدون محدودیت پرداخت می شود.
وی گفت: پارسال پنج طرح خانه مسافر توسط بخش خصوصی در منطقه نمونه گردشگری محلات با اخذ مجوز ساخته شد.
مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دلیجان و محلات افزود: سرمایه گذاران بومی از بخش خصوصی در این منطقه نمونه گردشگری با سیاست های تشویقی دولت روز به روز در افزایش است و به مشارکت ترغیب می شوند.
مشهدی بیان کرد: هر سرمایه گذار متقاضی حوزه گردشگری در محلات و دلیجان پس از بررسی و تصویب طرح مشمول دریافت زمین دولتی و تسهیلات بانکی با بازپرداخت تک رقمی است.
وی گفت: زیر ساخت های آب، برق و راه دسترسی آسان در این منطقه فراهم است.
مسئول نمایندگی میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری دلیجان و محلات افزود: سرمایه گذاران می توانند با کسب مجوز لازم با توجه به فراهم شدن زیر ساخت های لازم اقدام به سرمایه گذاری در این منطقه کنند.
مشهدی عنوان کرد: در تابستان امسال ۵۰ واحد اقامتی ۲۰ نفره برای ارائه خدمات و اسکان مسافران و گردشگران در مجاور چشمه های آبگرم محلات ساماندهی شده و عوامل خدمات رسان و امدادی در آن ها مستقر است.
وی خاطرنشان کرد: هتل آبگرم با ظرفیت اسکان و خدمات رسانی ۱۰۰ نفر پس از تعمیر و تجهیز سرویس های بهداشتی برای خدمات رسانی در این منطقه پرتردد تعطیلات تابستانی آماده است.
مسئول نمایندگی میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری دلیجان و محلات افزود: ۱۵ استخر و چشمه شنا در آبگرم محلات با امکانات و کنترل بهداشتی نیز آماده استفاده گردشگران است.
شهرستان محلات با چشمه های آب درمانی از توابع استان مرکزی دارای ۵۵ هزار نفر جمعیت است و یکی از قطب های گردشگری سلامت کشور محسوب می شود.
۷۲۷۷/۶۰۱۳/

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


اقامتگاه بوم گردی


تسهیلات