اخبار گردشگری

ملایر میزبان ۶ برنامه شاخص در رویداد همدان ۲۰۱۸ است

ابراهیم جلیلی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: شهر ملی منبت از هم اکنون آماده برگزاری برنامه های پیش بینی شده همزمان با رویداد همدان ۲۰۱۸ است و از تمام ظرفیت های گردشگری خود برای جذب گردشگران استفاده می کند.
وی افزود: همایش ملی دستکندهای زیرزمینی یکی از برنامه های مهم همدان ۲۰۱۸ است که همزمان با برگزاری این همایش مرحله نخست طرح گردشگری شهر زیرزمینی سامن افتتاح می شود.
جلیلی با بیان اینکه شهر زیرزمینی سامن یکی از ظرفیت های مهم گردشگری استان همدان به شمار می رود، بیان کرد: اقدامات لازم برای آماده سازی ورودی شهر زیرزمینی سامن در حال انجام است.
وی ادامه داد: قرار است مهمانان خارجی این رویداد بین المللی و حاضر در همایش دستکندها، یک روز خود را در ملایر سپری کرده و از نزدیک با ظرفیت های گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی ملایر آشنا شوند.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر گفت: در حال حاضر طرح ورودی شهر زیرزمینی سامن آماده و آزمایش های مورد نظر برای احداث ورودی و سازه انجام شده است.
جلیلی با اشاره به همجواری ساختمان اداره مخابرات سامن با شهر زیرزمینی، بیان کرد: حدود ۹۷ مترمربع از زمین مخابرات تملک شده و به دلیل اینکه فضای زیر شهر زیرزمینی سامن خالی است و توان نگهداری سازه را ندارد، به احتمال زیاد ورودی شهر زیرزمینی از قسمت ساختمان مخابرات اجرا شود.
وی یادآور شد: تمامی اقدامات لازم برای نورپردازی فضای پایین شهر زیرزمینی انجام شده و امیدواریم طرح گردشگری را همزمان با همایش دستکندها در رویداد همدان ۲۰۱۸ افتتاح و برای ورود و بازدید گردشگران مهیا کنیم.
وی گفت: علاوه بر این سه جشنواره شیره پزی، جشن خوشه برتر و همایش ملی انگور چهارم تا پنجم مهرماه در این شهرستان برگزار می شود که یکی از برنامه های مهم ترکیبی ملایر همزمان با رویداد همدان ۲۰۱۸ است.
وی دومین جشنواره ملی منبت را از دیگر برنامه های شاخص و محوری این شهرستان در این رویداد بین المللی عنوان و اظهار داشت: این جشنواره ۳۱ مردادماه به دبیری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برگزار می شود.
جلیلی ادامه داد: جشن فرعی این جشنواره ملی نیز از عید قربان تا غدیر در تعدادی از روستاها و بخش های سامن و جوکار از ۳۱ مردادماه تا هشتم شهریورماه برگزار می شود.
وی برگزاری جشنواره باغ تاریخی سیفیه با دبیری شهرداری ملایر در مهرماه و همایش ملی توسعه گردشگری با دبیری دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر را از دیگر برنامه های شاخص ملایر در رویداد همدان ۲۰۱۸ عنوان کرد.
جلیلی اضافه کرد: علاوه بر این همزمان با رویداد همدان ۲۰۱۸ ملایر میزبان شصتمین جشنواره منطقه ای فیلم و عکس سینمای جوان از ۱۵ تا ۱۸ شهریور ماه و مسابقات ورزش های پهلوانی و زورخانه ای در سطح ملی است.
وی ابراز امیدواری کرد: ملایر با تمامی قابلیت ها و پتانسیل های گردشگری، جاذبه های فرهنگی و تاریخی و صنایع دستی بتواند سهم مهمی را در جذب گردشگران همزمان با رویداد همدان ۲۰۱۸ کسب کند.
به گزارش ایرنا، در حال حاضر بیش از ۳۴۰ اثر تاریخی در شهرستان ملایر شناسایی شده که از این تعداد ۲۰۰ اثر در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده و بیش از ۲۵ اثر آن شاخص و ۲ اثر ارگ باستانی نوشیجان و شهرزیرزمینی سامن نامزد ثبت جهانی است.
همدان در سالجاری میلادی میزبان ۲ رویداد مهم بین المللی است که با توجه به انتخاب همدان به عنوان پایتخت گردشگری آسیا در سال ۲۰۱۸ میزبان ۵۰۰ عضو از بیش از ۱۵۰ کشور وابسته با سازمان جهانی گردشگری و همچنین میزبان وزرای خارجی ۳۴ کشور آسیایی در سال جاری میلادی است.
۲۰۸۷/۷۵۲۸

انتهای پیام /*


فرهنگی


همدان۲۰۱۸


همایش دستکنده


شهر زیرزمینی سامن