اخبار گردشگری

برند ‘نصف جهان’ بیشتر مصرف داخلی دارد

برند یک شهر در بردارنده ویژگی های فرهنگی، هنری، اجتماعی و صنایع مختلف آن شهر است و در زمینه های مختلف از جمله گردشگری کاربرد دارد که کار مطالعاتی و طراحی برند شهر اصفهان از پنج سال گذشته آغاز شد اما هنوز رونمایی نشده است.
در طول سال های گذشته ‘اصفهان، نصف جهان’ (Isfahan; Half of the world) بیشتر به عنوان برند این شهر شناخته می شد.
به گزارش ایرنا، روابط عمومی استانداری اصفهان روز چهارشنبه به نقل از ‘ محسن مهرعلیزاده ‘ اعلام کرد: باتوجه به اینکه ‘نصف جهان’ در طول سال ها به عنوان برند اصفهان شناخته شده ممکن است مقاومت هایی درباره ایجاد برند جدید به وجود آید اما باید بدانیم نصف جهان، بطور الزامی نشان هویت شهری از منظر گردشگران خارجی نیست.
استاندار اصفهان که در جلسه شورای عالی برند استان اصفهان سخن می گفت، افزود: باید برای مردم روشن شود که در تلاشیم با این برند برای شهر درآمد کسب کنیم و نمی خواهیم هویت شهرمان را بفروشیم.
وی با بیان اینکه برند جدید شهری اصفهان بیشتر مصرف خارجی و بین المللی دارد، بیان کرد: این برند می تواند مشتریان بین المللی داشته باشد.
مهرعلیزاده گفت: پس از رونمایی از برند اصفهان، چگونگی ادامه کار از اهمیت بالایی برخوردار است و باید بدانیم که رونمایی از برند شهری این شهر آغاز کار به شمار می رود.
وی تهیه برند شهری را کار با ارزشی دانست و افزود: اصفهان نخستین شهری است که دارای برند شهری خواهد شد و به همین دلیل ارزش بالایی دارد و باید بهترین برند برای آن انتخاب شود زیرا در غیر اینصورت نمی توان از امتیاز بین المللی آن استفاده کرد.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن اصفهان نیز با اشاره به اینکه برای برند اصفهان بیش از ۱۷۰ جلسه، برگزار و دیدگاه ۷۰۰ کارشناس برای برند جدید اصفهان جمع بندی شده است، گفت: نصف جهان نشان از هویت اصفهان برای همه مردم و صنوف است ولی ما به دنبال هویت رقابتی گردشگری خارجی شهری اصفهان و تلاش برای بهره وری حداکثری اقتصاد گردشگری شهری هستیم.
‘ عبدالوهاب سهل آبادی ‘ بابیان اینکه ثبت تجاری این برند انجام شده است، افزود: مدیریت حقوقی برند باید شکل بگیرد و برنامه های آینده برای ارائه برند به نشان داران در حال انجام است.
بر اساس این گزارش، بزودی برند شهری اصفهان با حضور یکی از مقام های عالی رتبه کشوری رونمایی خواهد شد.
مدیر پروژه برند شهری اصفهان نیز اردیبهشت امسال گفته بود: برند هر شهر، متعلق به همه مردم شهر است و هویت آن شامل شش عنصرِ گردشگری، مردم، میراث و فرهنگ، دولت، تجارت و سرمایه گذاری است که یک حلقه به هم پیوسته را تشکیل می دهند.
رضا گنجوی افزود: در طراحی برند شهری باید به سند آمایش سرزمین نیز توجه کرد که در این سند برای اصفهان به مسائلی مانند گردشگری، علم وفناوری، فرهنگ و میراث تاکید شده است.
وی با اشاره به اینکه برند گردشگری اصفهان پس از پنج سال کار کارشناسی و تحقیقاتی توسط کمیته های داخلی و خارجی، طراحی شده است، گفت: امیدواریم این طرح در صورت تصویب نهایی در آینده نزدیک رونمایی شود.
بر اساس برخی شنیده ها و مطالب منتشر شده در وب سایت ها و شبکه های اجتماعی، احتمال دارد ‘ اصفهان، داستان گفته نشده’ (Isfahan; The Untold story ) به عنوان برند جدید اصفهان مطرح شود.
۳۰۱۱ / ۲۰۹۳

انتهای پیام /*


فرهنگی


برند شهری


استاندار اصفهان


نصف جهان