اخبار گردشگری

پنج نمایشگاه صنایع دستی در سطح شهرستان ابهر افتتاح شد

مهدی باقری روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، با اشاره روز جهانی صنایع دستی، اظهار کرد: با هدف ترویج مصرف و کمک به رونق و معرفی هرچه بهتر صنایع دستی ابهر از روز چهارشنبه /۲۳خرداد/ تا عید سعید فطر پنج نمایشگاه صنایع دستی در سطح شهرستان افتتاح شده است.
وی تصریح کرد: این نمایشگاه ها در محل های بازارچه سنتی ابهر، فرهنگسرای ارشاد ابهر، امامزاده اسماعیل(ع) شناط، امامزاده یعقوب صائین قلعه و شهر هیدج برپا شد.
رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ابهر بیان کرد: در حوزه صنایع دستی شهرستان ابهر ۶۵۰نفر در بیش از ۳۰ رشته فعال هستند.
باقری ابراز کرد: تعداد ۲۵۰ نفر از صنعتگران فعال در حوزه صنایع دستی ابهر تحت پوشش بیمه قرار دارند که ۱۳۰ نفر از آن ها به صورت مستمر در حال فعالیت هستند.
وی با اشاره به حمایت های صورت گرفته از حوزه صنایع دستی، افزود:۲۵۰ نفر برای دریافت وام مشاغل خانگی ثبت نام کردند و از این تعداد تا امروز ۱۱۰ پرونده جهت دریافت تسهیلات به بانک معرفی شده و برای دریافت وام در قالب کارا ۳۰ متقاضی ثبت نام کرده اند که مبالغ تسهیلات پس از کارشناسی به بانک ها معرفی می شوند.
رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، تاکید کرد: تراش سنگ های زینتی، نگارگری، گلیم بافی، جاجیم بافی، دوخت لباسهای محلی و چرم دوزی از رشته های شاخص صنایع دستی شهرستان ابهر است.
۷۳۲۴/۶۰۸۵

انتهای پیام /*


فرهنگی


صنایع دستی


نمایشگاه صنایع دستی


طرح کارا