اخبار گردشگری

نکات مهم برای داشتن ماه عسل بهتر

اگر برنامه‌ریزی برای عروسی استرس زیادی به شما وارد کرده، حال زمان آن رسیده که با داشتن سفری فراموش نکردنی، تمام این تنش‌ها را از خود دور کنید. البته برنامه‌ریزی برای سفر ماه عسل هم چندان کار ساده‌ای نیست. حال چگونه می‌توان ماه عسل بهتر و بدون نقصی داشت؟


نکات مهم برای داشتن ماه عسل بهتر


۱. بودجه بهترین دوست شماست

اولین کاری که در مورد بودجه باید انجام دهید این است که چه مقدار می‌توانید برای این سفر هزینه کنید. سپس برنامه‌ریزی برای ماه عسل کار ساده‌ای می‌شود، زیرا مهم‌ترین مسئله را مشخص کرده‌اید. البته فراموش نکنید که مبلغی را نیز برای سرگرمی و فعالیت‌هایی که به آن علاقه‌مند هستید، کنار بگذارید.

۲. خدمات آژانس‌های مسافرتی را بررسی کنید

اگر از نظر بودجه کنار گذاشته شده و هزینه‌های احتمالی ناامید شده‌اید، وقت آن رسیده که چاره‌ای دیگر بیاندیشید. برخی از آژانس‌های مسافرتی سرویس‌هایی را به زوج‌های جوانی که برای ماه عسل سفر می‌کنند، ارائه می‌دهد. شما می‌توانید با استفاده از این پکیج‌های موجود، سفر بهتری را تجربه کنید.

۳. خجالت نکشید

به همه بگویید که این سفر ماه عسل شما است. همانطور که گفتیم برخی از آژانس‌های مسافرتی یا حتی هتل‌ها خدمات یا تخفیفات خاصی به زوج‌های جوایی که سفر ماه عسل را تجربه می‌کنند، ارائه می‌دهند. پس به همه بگویید که این سفر ماه عسل شماست تا فرم‌های مربوطه را دریافت و پر کنید.

۴. سفر خاصی برای خود طراحی کنید

سفر ماه عسل، سفری خاص و فراموش نشدنی درست بعد از عروسی است. این سفر با دیگر سفر‌هایی که تا به حال رفته‌اید کاملا متفاوت است، پس آن طور که دوست دارید یا رویای آن را داشته‌اید، این سفر را طراحی کنید. سفری خاص و منحصربه‌فرد که فقط برای شماست.

۵. وضع آب و هوا را چک کنید

قبل از هر کاری، وضعیت آب و هوا در روز‌های آینده را بررسی کنید. بهتر است در آب و هوای بد به سفر نروید تا از خطر‌های احتمالی دور باشید. همچنین اگر وضعیت آب و هوا را بدانید، بهتر می‌توانید هنگام بسته‌بندی وسایل سفر، تصمیم‌گیری کنید.

۶. بیمه را فراموش نکنید

بسیاری از افراد فرک می‌کنند، خرید بیمه کاری بیهوده و هزینه‌ای اضافی است، اما سخت در اشتباه هستند. چمدان شما گم شده است، سفر هوایی شما توسط شرکت به تعویق افتاده است یا حتی پاسپورت شما در ساحل بر روی زمین افتاده است، این خسارت‌ها باید چگونه جبران شود؟ وجود بیمه خیال شما را در سفر راحت می‌کند.

۷. فانتزی فکر نکنید

شاید دوست داشته باشید که این سفر را با هواپیمایی درجه یک و فرست کلاس انجام دهید، اما همانطور که می‌دانید هزینه شما به طرز عجیبی بالا خواهد رفت. شما می‌توانید پروازی خوب و معمولی را انتخاب کنید، اما در عوض هتل بهتر و فعالیت‌های جدیدتر را تجربه کنید یا حتی زمان بیشتری در سفر باشید.

۸. این فقط یک سفر است

بله، ماه عسل می‌تواند شگفت انگیز باشد، اما این هم در نهایت یک سفر است. سعی کنید از تمامی لحظات این سفر استفاده کنید، تجربه‌های جدید کسب کنید و نهایت لذت را ببرید.


مترجم: سحر مردانه
منبع: www.roughguides.com