اخبار گردشگری

۱۵۰ هزار نفر از شب های فرهنگی سیستان و بلوچستان دیدن کردند

علیرضا جلال زایی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این رویداد مهم فرهنگی سیستان و بلوچستان با هدف آشنایی بیشتر مردم مرکزنشین با آداب و سنن مردمان این دیار، تغییر نگاهها و در نتیجه جذب گردشگر و سرمایه گذار با حضور ۲۲۰ هنرمند سیستان و بلوچستان برگزار شد.
وی ادامه داد: استقبال مردم تهران از اجرای موسیقی محلی، معرفی آیین های محلی، پخت غذاهای سنتی و نمایش ظرفیت های متنوع گردشگری سیستان و بلوچستان در قالب این رویداد فرهنگی بسیار خوب بود به طوری که هر روز بین ۳۰ تا ۵۰ هزار نفر از این جشنواره دیدن می کردند.
سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان افزود: همچنین فروش هنرمندان استان نیز در این جشنواره مطلوب بود.
وی برگزاری نشست های تخصصی با گروههای مرجع گردشگری ایران، تجلیل از مفاخر و مشاهیر ملی، شاهنامه خوانی، نقاله خوانی، شعرخوانی، حضور انجمن دفاتر خدمات مسافرتی و راهنمایان استان در کنار حضور اقوام سیستانی و بلوچ را از جلوه های دیگر شب های فرهنگی با شعار «سیستان و بلوچستان گوهر ناشناخته ایران» ذکر کرد.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان با ۱۹ شهرستان زاهدان، زابل، هیرمند، زهک، هامون، نیمروز، میرجاوه، خاش، سراوان، سیب و سوران، مهرستان، ایرانشهر، دلگان، فنوج، قصرقند، نیکشهر، سرباز، کنارک و چابهار و داشتن صدها اثر تاریخی، فرهنگی و مکان های تفریحی و دیدنی، سواحل زیبا، بازارهای متعدد با کالاهای داخلی و خارجی و منطقه آزاد تجاری از استان های گردشگر پذیر کشور است.
مرزهای طولانی زمینی و دریایی در کنار سدها و رودخانه های متعدد، باغ های میوه های گرمسیری و صنایع دستی منحصر به فرد از دیگر توانمندی ها و جاذبه های گردشگری این استان است.
۷۳۱۶**۳۲۱۳

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


شب های فرهنگی


سیستان و بلوچستان