اخبار گردشگری

جذب گردشگر با جدیت در چهارمحال و بختیاری پیگیری می شود

به گزارش ایرنا، بهمن عسگری سوادجانی روز چهارشنبه در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) مرکز شهرکرد تاکید کرد: افزایش جذب گردشگران داخلی و خارجی در چهارمحال و بختیاری در دستور کار قرار دارد.
وی افزود: ایجاد جاذبه های گردشگری با هدف توزیع سفر در نقاط مختلف چهارمحال و بختیاری از اولویت های این اداره کل است.
عسگری سوادجانی تصریح کرد: در همین راستا راه اندازی اقامتگاه های بوم گردی، توجه به گردشگری کشاورزی و ارتقای کمی و کیفی زیرساخت ها و تاسیسات گردشگری در دستور کار مسئولان است.
وی همچنین با اشاره به تلاش برای حمایت از تولیدات صنایع دستی چهارمحال و بختیاری یادآور شد: در این راستا مواد اولیه تولیدات صنایع دستی در اختیار هنرمندان و تولید کنندگان این حوزه قرار می گیرد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: آموزش رایگان رشته های صنایع دستی و خرید تضمینی محصولات تولیدی این حوزه هم اینک به عنوان یکی از مهمترین برنامه های حمایت از کالای ایرانی در حال انجام است.
وی ارزان ترین راه رسیدن به اشتغال مولد را فعالیت در حوزه صنایع دستی دانست و گفت: سال گذشته سهمیه ایجاد اشتغال اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری یکهزار نفر بود که برابر ۲ هزار و ۱۰۶ نفر محقق شده است.
عسگری سوادجانی همچنین تاکید کرد: به منظور معرفی قابلیت ها و پتانسیل های مختلف حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری نشست های دوره ای مسئولان این اداره کل با رسانه ها برگزار می شود.
وی افزود: در همین راستا برگزاری تورهای خبری ویژه بازدید خبرنگاران و اصحاب رسانه از طرح ها و پروژه های مرتبط با اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در دستور کار قرار گرفته است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: حمایت از خبرگزاری ها و مطبوعات سراسری و استانی باید یکی از مهمترین برنامه های مسئولان باشد.
وی همچنین یادآور شد: در دولت تدبیر و امید با تقویت زیرساخت های گردشگری زمینه افزایش ماندگاری مسافران و گردشگران داخلی و خارجی ورودی به چهارمحال و بختیاری در نوروز امسال فراهم شد.
عسگری سوادجانی اظهار کرد: در نوروز امسال ضریب ماندگاری مسافران ورودی به چهارمحال و بختیاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۰۶ رشد داشته و رتبه نخست کشوری را کسب کرده است.
وی گفت: این میزان رشد در ماندگاری مسافران نوروزی باعث رونق بازار، پرشدن تخت های هتل ها، مسافرخانه ها، خانه های مسافر و سایر مراکز اقامتی و همچنین رشد اقتصادی چهارمحال و بختیاری شد.
رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) مرکز شهرکرد نیز گفت: این خبرگزاری به منظور معرفی قابلیت ها، توانمندی ها و پتانسیل های استان در بخش های مختلف مرتبط با اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری آمادگی دارد.
جهانبخش صفری دهکردی تاکید کرد: پتانسیل چهارمحال و بختیاری در حوزه های مرتبط با اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان به ویژه در زمینه جذب گردشگر به یکی از محورهای توسعه این استان تبدیل شده است.
وی افزود: اقدامات اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری در دولت تدبیر و امید و رشد شاخص های مختلف این بخش در استان باید برای مردم منعکس و اطلاع رسانی شود.
چهارمحال و بختیاری با طبیعت بکر و دست نخورده به عنوان یکی از مهمترین قطب ها و مقصد های مهم گردشگری کشور محسوب می شود.
۷۳۶۲/۶۰۲۱

انتهای پیام /*


فرهنگی


اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری


سفرهای استانی


توزیع در نقاط مختلف