اخبار گردشگری

اداره ها برای خدمات رسانی در ساحل آستارا آماده هستند

به گزارش خبرنگار ایرنا یونس رنجکش عصر یکشنبه در جلسه ستاد ساماندهی ساحل ها در فرمانداری آستارا افزود: از اوایل خردادماه با ورود گردشگران به این شهرستان دستگاه ها و نهادهایی نظیر جمعیت هلال احمر، هیات نجات غریق، مرکز فوریت های پزشکی، شهرداری و نیروی انتظامی در طرح های سالمسازی فعالیت بیشتری خواهند داشت.
وی بیان کرد: باید از توان شهرداران، بخشداران و دهیاران برای تقویت ظرفیت های ساحلی با هدف توسعه صنعت گردشگری استفاده کرده و از ظرفیت دهیاران برای مدیریت مناطق خطرآفرین در ساحل آستارا بهره مند شویم.
رنجکش اظهار کرد: عملیات ساخت ۲ شناگاه با اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال در طرح سالمسازی سفیر امید آستارا آغاز شده و در این راستا مشارکت دستگاه های اجرایی با رعایت جوانب زیست محیطی ضروری است.
فرماندار بندر آستارا ادامه داد: این شناگاه های مدرن علاوه بر ایجاد درآمد برای شهرداری، در جذب و ماندگاری گردشگران و اقتصاد گردشگری موثر خواهد بود.
وحید خاصی پور رئیس اداره ورزش و جوانان آستارا نیز در این جلسه گفت: از نیمه دوم خرداد ماه، ۴۴ ناجی غریق در طرح های سالمسازی و مناطق خطرآفرین ساحل این شهرستان حضور خواهند داشت و جشنواره های تابستانی و بازی های بومی و محلی در نوار ساحلی برگزار می شود.
داریوش ملک زاده رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آستارا نیز بیان کرد: ۲ نمایشگاه صنایع دستی از اول تابستان با حدود یک هزار اثر در طرح سالمسازی سفیر امید این شهرستان دایر خواهد شد.
شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت، ۱۸ کیلومتر نوار ساحلی و سه طرح سالمسازی در ساحل خزر، در غرب استان گیلان و جمهوری آذربایجان واقع شده و جزو ۲۰ شهر گردشگرپذیر ایران است.
۷۱۰۵ / ۷۱۲۴/۲۰۰۷

انتهای پیام /*


فرهنگی


ساحل آستارا


گیلان


گردشگری