اخبار گردشگری

موزه های تخصصی جدید در آذربایجان غربی راه اندازی می شود

جلیل جباری روز یکشنبه در مراسم گرامیداشت روز جهانی موزه ها و هفته میراث فرهنگی افزود: برخورداری آذربایجان غربی از اقوام مختلف و داشتن تمدنی کهن باعث شده تا موزه های این استان اهمیت فوق العاده ای برای گردشگران داخلی و خارجی داشته باشند.
وی اضافه کرد: از هر فرصتی برای آموزش کارکنان موجود در جهت خلاقیت و نوآوری و ایجاد فضایی علمی برای صیانت از موزه ها حمایت می شود.
فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی آذربایجان غربی هم در این مراسم، به همکاری تنگاتنگ کارکنان این یگان در جهت پیشبرد اهداف سازمانی اشاره کرد و ادامه داد: نیروهای این یگان همواره در جهت تامین امنیت گردشگران و حفاظت از اماکن و اشیای تاریخی فرهنگی تلاش خستگی ناپذیر دارند.
سرهنگ حسن محمدی بیان کرد: عملکرد این یگان در سال گذشته و در آیتم های مختلف از جمله در حوزه دستگیری ها و رصد حفاران غیر مجاز و دلالان اشیای عتیقه افزایش داشته است.
در پایان این مراسم، از کارکنان موزه و یگان حفاظت میراث فرهنگی استان تجلیل شد.
به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی دارای ۱۵ موزه دولتی و غیر دولتی است که موزه مردم شناسی ارومیه و مهاباد، موزه باستان شناسی ارومیه، نقده، خوی، میاندوآب و حسنلو، موزه سنگ سه گنبد ارومیه، کاخ موزه باغچه جوق، مجموعه جهانی تخت سلیمان تکاب و مجموعه جهانی قره کلیسای چالدران از جمله آنهاست.
موزه های تپه حسنلو و تخت سلیمان تکاب و موزه سنگ سه گنبد ارومیه نیز جزو موزه های مهم و تخصصی استان هستند که در آنها اشیای تاریخی کشف شده از این محوطه های باستانی و تاریخی به نمایش گذاشته شده است.
افزون بر ۳۰ هزار قلم اشیای تاریخی در موزه ها و کاخ موزه های آذربایجان غربی وجود دارد.
۸۱۳۵/۲۰۹۳

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


روز موزه


آذربایجان غربی