اخبار گردشگری

کافه داری با همکاری شهرداری تهران تقویت می شود

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی سیف روز شنبه در دومین جشنواره کافه مقصد گردشگری پایتخت که در کافه لقانطه باغ موزه قصر برگزار شد اظهار کرد: در تهران به صورت مستقیم و غیر مستقیم کافه داران زیادی فعالیت دارند چرا که فعالیت کافه ها صرفا فروش اغذیه و نوشیدنی نبوده بلکه این مراکز به عنوان مراکز فرهنگی و اجتماعی پایتخت به شمار می روند.
وی ادامه داد: کافه ها به عنوان مراکز صنایع وابسته می توانند به رشد اقتصادی کشور کمک کنند که می بایست صنف کافه داران مورد توجه و تقویت قرار گیرند.
رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران با اشاره به اینکه رویکرد شهرداری تهران تقویت حوزه گردشگری است اظهار کرد: باید با راهکارها و فعالیت ها مختلف تهران را از معبر به مقصد گردشگری برای مسافران داخلی و خارجی تبدیل کرد.
سیف به برگزاری مقدمات تور های شبانه برای ماه مبارک رمضان در پایتخت اشاره کرد و گفت: در حال حاضر با رایزنی با موزه ها و برج آزادی از ابتدای ماه رمضان تورهایی را برای تهران گردان ایجاد کنیم.
وی با بیان اینکه قیمت ها با حداقل ممکن برای مخاطبان در نظر گرفته خواهد شد گفت: شهروندان می توانند اطلاعات لازم را در اپلیکیشن تهران گردی، USSD و سامانه ۱۳۷ مطلع شوند.
به گفته سیف در حال حاضر در صد هستیم با همکاری مردم ۱۲۳ کانون گردشگری را در محلات تهران ایجاد کنیم.
همچنین معاون پژوهشگاه میراث فرهنگی و. گردشگری در این مراسم به رویکرد سشازمان میراث فرهنگی در خصوص حمایت از کافه ها فعال اشاره کرد و گفت: توجه به این مراکز می تواند جریان زندگی مدنی است چرا که کافه ها فضای فرهنگی و هنری را برای عموم مردم تداعی می کنند.
علی رضا قلی نژاد با بیان اینکه کافه ها از حیث معماری ملموس و ناملموس یک سری خاطرات را برای شهروندان تداعی می کنند خاطر نشان کرد: این نهاد در نظر دارد تا ۶۰ آیتم را برای ارزیابی بهتر برای کافه ها در نظر بگیرد.
وی ابراز امیدواری کرد توجه به استاندارد کافه بتوانیم شاهد نقش کیفی آنها در فضاهای شهری باشیم.
همچنین دبیر دومین جشنواره کافه مقصد شهری و مدیر کافه لقانطه در این مراسم اظهار کرد: دومین جشنواره کافه مقصد شهری ۱۷ تا ۲۱ اردیبهشت ماه با ایجاد ۵۰ غرفه در باغ موزه قصر تهران در بخش های عکاسی کافه، میکسولوژی مولکولی(نوشیدنی های سنتی)، مسابقه کافه برتر سال، مافه ترک برتر از دیدگاه مردم و چهارمین دوره ملی باریستا (طبخ قهوه) برگزار خواهد شد.
حمید شاهین پور با بیان اینکه کافه داری به عنوان یک رویداد شهری سابقه ۱۱۲ ساله برخوردار است، اظهار کرد: اولین دوره کافه مقصد گردشگری سوم تا ششم اسفند ۹۵ در باغ موزه قصر برگزار شد که در این دوره نیز محورهای معماری ویژه (مدرن یا کلاسیک)، محتوا محور (فعالیت فرهنگی و اجتماعی) و محصول محور (تولیدات قهوه و نوشیدنی) توسط هیات داوری بررسی خواهد شد.
وی تاکید کرد: در حال حاضر ۱۱ هزار کافه فعال در کشور وجود دارد که ۴ هزار و ۶۰۰ مورد آن در تهران فعالیت دارند.
مراسم آغاز به دومین جشنواره کافه مقصد گردشگری با حضور علیرضا قلی نژاد معاون پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری کشور، وجیهه قاسمی معاون فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران و مهدی سیف رئیس ستادگردشگری شهرداری تهران در کافه لقانطه باغ موزه قصر برگزار شد.
تهرام/۷۲۴۷//۱۳۴۸

انتهای پیام /*


فرهنگی


گردشگری


کافه لقانطه


دومین دوره کافه مقصد گردشگری