اخبار گردشگری

ساختمان موزه مشاهیر گیلان افتتاح شد

به گزارش خبرنگار ایرنا مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان روز پنجشنبه در این مراسم اظهار کرد: این موزه در زمینی به مساحت ۳۶۵ متر مربع و سطح اشغال ۱۸۰ متر مربع در سه طبقه و با اعتبار حدود شش میلیارد ریال افتتاح شد.
رضا علیزاده با اشاره به اینکه این موزه قابلیت به نمایش گذاشتن بیش از ۱۰۰ تندیس و سردیس را دارد، افزود: هدف از تاسیس این موزه انتقال پیام حوزه فرهیختگی گیلان در کنار انتقال آداب و رسوم مردمان گیلان زمین در موزه میراث روستایی است .
وی با اشاره به تخصیص اعتبارات لازم در سال مالی ۹۶ از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور به میراث فرهنگی گیلان تصریح کرد: خوشبختانه با تلاش دکتر نوبخت بعد از سال ها، دوباره ردیف اعتباری استان احیاء و ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار برای پایگاه های استان در نظر گرفته شد که تا کنون ۳۰۰ میلیون تومان آن تخصیص یافته است.
به گفته علیزاده، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان در تلاش است با استمرار پروژه های موزه میراث روستایی از این فضا و ظرفیت به نفع گردشگری استان بهره ببرد.
موزه میراث روستایی گیلان نخستین گنجینه میراث روستایی کشور است که در پارک جنگلی سراوان رشت واقع و زندگی روستایی یکصد سال گذشته مردمان این سرزمین در آن احیاء شده و با ٣۶ سازه، در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.
۷۴۷۴/۲۰۰۷

انتهای پیام /*


فرهنگی


موزه مشاهیر


نوبخت


گیلان