اخبار گردشگری

استاندار: رونق گردشگری اولویت توسعه گلستان است

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدمناف هاشمی روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری گلستان که با حضور عیسی کلانتری رییس سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد، اظهار کرد: آمار موجود و رخدادهای گردشگری گلستان راضی کننده نیست اما برخورداری از طبیعت بکر و جاذبه های متعدد، زمینه ظهور آینده ای روشن برای استان را فراهم خواهد کرد.
وی بیان کرد: یکی از جاذبه های مهم بخش گردشگری گلستان، جزیره آشوراده است که متاسفانه تاکنون از این فرصت برای رونق و توسعه گردشگری و صنعت توریسم استان استفاده نشده است.
استاندار گلستان ادامه داد: احداث زیرساخت های گردشگری در این جزیره، یکی از برنامه ها و آرزوهای سال های اخیر مردم و مسوولان گلستان بود که با نگاه ویژه و حمایت دولت تدبیر و امید و سازمان محیط زیست، با اجرای طرح های گردشگری این جزیره موافقت شد و امیدها برای توسعه گردشگری گلستان افزایش یافت.
هاشمی بیان کرد: در ابتدا محیط زیست احداث سازه ها تا ارتفاع چهار متر در این جزیره را تصویب کرده بود اما پس از رایزنی های متعدد، این مورد به هفت متر افزایش یافت که امیدواریم با این تغییر، شاهد تلاش افزون تر برای فراهم کردن زیرساخت های گردشگری در این جزیره و دیگر مناطق استان باشیم.
وی بیان کرد: همه تلاش ها و اولویت های مسوولان گلستان، حفظ محیط زیست و منابع طبیعی است و در همه مراحل اجرای این گونه طرح ها، بر رعایت قوانین زیست محیطی اصرار داریم.
استاندار گلستان افزود: در حال حاضر شرایط برای سرمایه گذاری در همه بخش های گلستان فراهم است و آینده استان با استمرار ورود سرمایه گذاران داخلی و خارجی روشن تر از همیشه خواهد بود.
هاشمی به مشکل کمبود آب در کشور اشاره کرد و گفت : اگر چه گلستان در برخی شهرها دارای منابع آبی فراوانی است اما بسیاری از روستاهای استان از مدت ها قبل با کمبود آب دست و پنجه نرم می کنند.
وی گفت: درگیری های آبی در برخی شهرها آغاز شده و اگر تدبیر درستی برای مقابله با آن و رفع این کمبودها اندیشیده نشود، دشواری های بیشتر دامن گلستان را خواهد گرفت.
به گزارش ایرنا، عیسی کلانتری معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در سفر یک روزه خود به استان گلستان علاوه بر بازدید از مراحل ساخت پاک پسماند در گرگان و شرکت در شورای اداری استان گلستان، از پارک ملی گلستان در شرق این استان نیز بازدید می کند.
۳۰۹۱/۱۸۶۰

انتهای پیام /*


فرهنگی


گردشگری


توسعه


گلستان