اخبار گردشگری

بناهای غیرمجاز حریم دریاچه اوان الموت باید تخریب شوند

به گزارش ایرنا، محمدعلی حضرتی عصر چهارشنبه در کارگروه گردشگری استان قزوین که با حضور استاندار در بخشداری رودبار الموت شرقی برگزار شد، افزود: متاسفانه نابسامانی مناظر روستایی و نمای بناهای تازه ساخت در جوار آثار تاریخی منطقه به آنها خدشه وارد کرده است.
وی ادامه داد: باید هرچه سریع تر اقدام لازم جهت واگذاری اراضی ملی دریاچه اوان برای پروژه های پیش بینی شده به عمل آید زیرا در غیر این صورت میزان تصرف ها و نهال کاری های غیرمجاز بسیار بیشتر از حد فعلی خواهد بود.
حضرتی اضافه کرد: اداره محیط زیست نیز برای اجرای سرویس های بهداشتی حاشیه این دریاچه که با فناوری های نوین و ساز و کار با محیط پیرامونی آن طراحی شده، همکاری لازم را به عمل بیاورد تا گردشگران با مراجعه به این جاذبه طبیعی، نارضایتی نداشته باشند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قزوین اظهار کرد: ضعیف بودن آنتن های تلفن همراه و اینترنت همیشه از گلایه مندی مسافران و گردشگران در این منطقه بوده که با توجه به کاربردهای مختلف این فناوری، توسعه زیرساخت های آن بسیار ضروری است.
به گفته وی، واگذاری خانه معلم گازرخان به سازمان گردشگری برای احداث موزه در دستور کار قرار گرفته و برای ارائه خدمات بهتر به گردشگران باید موزه الموت در گازرخان راه اندازی شود.
حضرتی، منطقه الموت قزوین را از نظر گردشگری، آثار تاریخی و بهره مندی از میراث ارزشمند در مناسبات کشوری و استانی حایز اهمیت دانست و گفت: مستند هزار بوم جهت معرفی ظرفیت های موجود منطقه و با بودجه ناچیز در حال ساخت بوده که باید از آن برای معرفی بیشتر قزوین استفاده کرد.
بخش رودبار الموت شرقی با مرکزیت شهر معلم کلایه و با سه دهستان الموت پایین، بالا و مرکزی در ۸۵ کیلومتری شمال شرق قزوین واقع شده است.
۶۱۰۱/۸۰۵۴

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


گردشگری


دریاچه اوان الموت