اخبار گردشگری

نمایشگاه صنایع دستی هنرجویان فنی و حرفه ای اصفهان برپا شد

به گزارش ایرنا، در این نمایشگاه آثار هنرجویان هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش استان اصفهان در رشته های قلمزنی، میناکاری، رودوزی، نقاشی روی آیینه، نقشه فرش، گلیم بافی، جاجیم، زیلوبافی، موزائیک، معرق چوب، نقاشی روی سفال، سرمه دوزی، خوشنویسی و معرق چرم در معرض دید عموم قرار گرفته است.
معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان در مراسم گشایش این نمایشگاه تاکید کرد: آثار ارائه شده در این نمایشگاه حاصل دست هنرجویان هنرستانهای فنی و حرفه و کار دانش شهر اصفهان است.
‘ جعفر جعفرصالحی ‘ اظهارکرد: این نمایشگاه با همکاری معاونت آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان و به همت معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان برپا شده است.
نمایشگاه یاد شده تا پنجم اردیبهشت در گالری نقش خانه هنرهای سنتی واقع در میدان نقش جهان اصفهان، ابتدای بازار شیخ لطف الله برای بازدید علاقه مندان برپاست.
از مجموع ۳۰۰ رشته صنایع دستی ثبت و شناخته شده در ایران، ۱۹۶ رشته در استان وجود دارد که اکثر آنها در نمایشگاه میدان نقش جهان اصفهان نیز به نمایش گذاشته شده است.
یک سوم از انواع صنایع دستی دنیا و دو سوم از صنایع دستی کشور، در استان اصفهان تولید می شود و این استان سهم ۶۰ درصدی از تولید اینگونه صنایع در کشور را داراست.
ت/۶۹۹۴/ ۲۰۹۳

انتهای پیام /*


فرهنگی


صنایع دستی


نمایشگاه


اصفهان