اخبار گردشگری

تفاهم نامه شهرک گردشگری تفریحی سلامت آشتیان امضا شد

این طرح درپنج مرحله اجرایی تعریف شده که علاوه بر دهکده سلامت، بخش های پیست سوارکاری، دریاچه مصنوعی، امکانات ورزشی مختلف و سایت پرواز تفریحی در آن ایجاد می شود.
شهردار آشتیان در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: برای اجرای این طرح بزرگ گردشگری سلامت و تفریحی ۵۰ هکتار زمین نیاز است که بر اساس مفاد این تفاهم نامه منابع طبیعی و آبخیزداری موظف است از چندین منطقه پیشنهادی اطراف آشتیان قطعه مورد نیاز را در اختیار سرمایه گذار قرار دهد.
مجتبی ملکا افزود: زمانبندی نهایی پنج مرحله اجرایی این طرح بزرگ از سوی سرمایه گذار در نشست آتی با مسئولان آشتیان اعلام می شود و بر اساس تفاهم نامه امضا شده عملیات اجرایی مراحل مختلف طرح باید پس از نهایی شدن زمین کلید بخورد.
وی توضیح داد: آورده سرمایه گذار برای اجرای این شهرک گردشگری تفریحی و سلامت ۲۶۰ میلیارد ریال عنوان شده است.
این مجموعه به عنوان بزرگترین مجموعه گردشگری تفریحی و سلامت استان مرکزی است که قرار است توسط شرکت آسمان یاران امیرکبیر ایجاد شود.
شهرستان آشتیان در مرکز استان مرکزی و در شمال اراک قرار گرفته که از ناحیه شمالی به تفرش و استان قم و از جنوب به اراک و محلات محدود است.
این شهرستان دارای یک بخش مرکزی، یک شهر و سه دهستان ‘گرکان’، ‘سیاوشان’ و ‘مزرعه نو’ است که حدود ۲۲ هزار نفر جمعیت دارد و ۲۹ و ۲ دهم درصد از این جمعیت در شهر آشتیان و بقیه در روستاها و بخش ها سکونت دارند.
آتشکده فرجان و فراهان، آب انبار آشتیان، آب انبار گرکان، منزل دکتر قریب، قلعه علی تقی بیگ ، امامزاده اسماعیل(ع)، امامزاده عبدالله (ع) و امامزاده سیاوشان از جمله بناهای تاریخی آشتیان است.
۶۰۱۳/

انتهای پیام /*


فرهنگی


شهرک کردشگری


تفریحی و سلامت


آشتیان