اخبار گردشگری

سیره پیامبر اکرم (ص) همراهی با مردم است

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام سید صدرالدین شریعتی در آیین نکوداشت مبعث پیامبر اکرم (ص) در کتابخانه و موزه ملی ملک اظهار کرد: برخی افراد وقتی به جایگاه و مسئولیتی می رسند از مردم فاصله می گیرند در حالی که سیره پیامبر، خلاف این امر است.
وی تاکید کرد: آیات ابتدایی نازل شده بر پیامبر (ص) در سوره علق، مرامنامه هدایتی جهان اسلام است و در این اساسنامه، خداوند انسان را به کرامت در سایه خواندن، فهم و یادگیری ترغیب می کند.
این استاد دانشگاه یادآور شد: اگر مستکبرین عالم با ما سر جنگ دارند به این دلیل است که پیام امام راحل (ره) برگرفته از مکتب بعثت پیامبر، در قلب های بسیاری از جهانیان رسوخ کرده است.
وی با نکوهش اومانیسم (انسان محوری) بیان داشت: اگر رهبران دنیا جامعه را بر اساس خدا محوری اداره کنند برخلاف شرایط کنونی، آرامش و سلامت روح و روان بر جامعه حاکم می شود.
در ادامه این مراسم مدیر عامل موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک گفت: مراسم مبعث پیامبر (ص) هر ساله بنا به وصیت حاج حسین ملک (واقف موزه) در این مکان برگزار می شود.
غلامرضا خواجه سروی افزود: ما وظیفه داریم بنا به فرموده مقدس «لولاک لما خلقت الافلاک»، وقتی به موهبت وجود پیامبر خاتم (ص) زندگی می کنیم این روز خجسته کرامت انسان را جشن بگیریم.
اجرای نقالی، منقبت خوانی و آیین های پهلوانی از دیگر بخش های این برنامه بود که با حضور جمعی از اصحاب فرهنگ در محل این موسسه برگزار شد.
کتابخانه و موزه ملی ملک یکی از کتابخانه‌های شهر تهران است که در سال ۱۳۱۶ توسط حسین آقا ملک تأسیس شد و به همراه املاک و مستغلات وقف آستان قدس رضوی شد.
او در تیر ماه ۱۳۲۳ قطعه زمین بزرگی را در باغ ملی تهران (میدان مشق) برای ساختمان جدید کتابخانه و موزه وقف کرد.
احداث ساختمان جدید کتابخانه و موزه ملی ملک در سال ۱۳۶۴ آغاز شد و در ۱۳۷۵ به پایان رسید.
این مجموعه غیردولتی و غیرانتفاعی در خیابان امام خمینی تهران (سپه) جنب ساختمان امور خارجه قرار دارد.
فراهنگ**۳۰۷۹**۱۵۴۰**۱۰۵۵

انتهای پیام /*


فرهنگی


موزه ملک


مبعث


اومانیسم