اخبار گردشگری

تقویت زیرساخت های گردشگری استان بوشهر ضروری است

به گزارش ایرنا، ناصر امیرزاده روز یکشنبه در جمع مدیران دستگاه های اجرایی استان بوشهر افزود: در نوروز امسال هفت میلیون و ۵۰۰ هزار نفر اقامت شب و ۹ میلیون و ۳۰۰ هزار تردد در این استان ثبت شده است.
وی اضافه کرد: ۲۵ درصد گردشگرانی که وارد استان بوشهر شدند از استان های تهران، اصفهان و البرز بودند.
امیر زاده با اشاره به استقبال مسافران ازگردشگری دریایی دراستان بوشهر گفت: درنوروز امسال ۴۵۰ هزار نفر از گشت های دریایی استقبال کردند که این آمار نسبت به سال گذشته ۲۵ درصد افزایش نشان می دهد.
وی یادآور شد: با توجه به اینکه دریا به عنوان جاذبه اصلی مسافران نوروزی به شمار می رود، تقویت زیرساخت های گردشگری دریایی از جمله ضرورت هایی است که باید مورد توجه مسئولان استان قرار گیرد.
امیرزاده گفت: در نوروز امسال ۱۷ جشن نوروزگاه، ۳۴۰ جشنواره و ۵۴۱ غرفه صنایع دستی در استان بوشهر برگزار و برپا شد و ۱۰ میلیارد ریال محصولات صنایع دستی این استان فروش رفت.
وی بیان کرد: همچنین امسال ۱۱ اقامتگاه بوم گردی در روستاهای استان راه اندازی شد که با توجه به استقبال مسافران از گردشگری روستایی این اقامتگا هها در استان توسعه می یابد.
امیرزاده، توزیع مناسب سفر بویژه در شهرستان های جنوبی و استقبال از اقامتگاه های بوم گردی در روستاها و شهرهای کوچک را از جمله ویژگی های سفرهای نوروزی امسال استان بوشهر عنوان کرد.
۶۰۴۷/۶۰۴۳**

انتهای پیام /*


فرهنگی


گردشگری


زیرساخت ها


بوشهر