اخبار گردشگری

فومن رتبه نخست بازدید جاذبه های گردشگری گیلان را کسب کرد

حسین اسمعیل پور روز پنجشنبه در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس اعلام رسمی سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری، در بازه زمانی ۲۵ اسفندماه گذشته تا ۱۵ فروردین ماه جاری، ۸۴۸ هزار و ۷۸ نفر بازدید کننده از جاذبه های مختلف گردشگری، تاریخی و طبیعت خدادادی شهرستان فومن بازدید کرده اند.
وی اضافه کرد: در این بازه زمانی، ۵۷۲ هزار و ۱۶ نفر نیز در اقامتگاه های درنظر گرفته شده تحت نظارت ستاد هماهنگی خدمات سفر و تسهیلات نوروزی شامل هتل ها، سکونت گاه های بومی، مدارس و … در شهرستان فومن سکونت داشته اند.
به گفته فرماندار فومن، این شهرستان از نظر بازدید مسافران و گردشگران از جاذبه های بکر و دیدنی فومن که مهمترین آن ها شهر تاریخی ماسوله، دژعظیم قلعه رودخان، شهر مجسمه های تاریخی فومن و طبیعت بکر و بی نظیر شهر ماکلوان و روستاهای بخش های مرکزی و سردارجنگل است، نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۵۲ درصد و از نظر مجموع اقامت کنندگان، ۸۵ درصد رشد داشته است.
اسمعیل پور با قدردانی از زحمات همه دست اندرکاران ستاد تسهیلات سفر در این ایام بیان کرد: این حضور و رتبه نشان دهنده قابلیت های گردشگردی بالقوه و فراوان شهرستان فومن با میزبانی مردمانی مهمان نواز است که باید در زمینه بهبود زیرساخت های مورد نیاز و نیز ارائه خدمات شایسته برنامه ریزی بهتر و مناسب تری صورت گیرد.
وی ادامه دارد: باید با ارائه خدمات زیرساختی و همچنین تسهیلات سفر در حوزه های مختلف امنیت، آرامش، بهداشت و نظیر آنها، مدت ماندگاری مسافران و گردشگران در این شهرستان گردشگرپذیر را در جهت رونق اقتصادی و کسب و کار مردمان این منطقه و رضایت میهمانان افزایش داد.
به گزارش ایرنا، شهرستان فومن در ۲۵ کیلومتری غرب مرکز این استان واقع شده و جلوه هایی از جاذبه های گردشگری طبیعی و زیارتی و گوشه ای از هزاران نقش نقاش چیره دست طبیعت را برای میهمانان نوروزی و نیز در ایام سال به نمایش گذاشته است.
فومن شهر مجسمه های رنگین واقع در غرب گیلان، جاذبه ای از جاذبه های گردشگری این استان و مجموعه ای تاریخی و گرانبهاست. لقب شهر مجسمه ها به علت وجود مجسمه های متنوع، متعدد و با رنگ هایی شاد است که در نقاط مختلف شهر فومن نصب شده است.
هرکدام از این مجسمه ها ، نماد و سمبلی از فرهنگ و آداب و رسوم گذشته اهالی این شهر تاریخی و زیبا هستند. کلوچه سنتی فومن که از سوغات اصلی این شهرستان محسوب می شود، به دلیل متمایز بودن با سایر کلوچه ها، ذائقه بسیاری از مسافران و گردشگران را به خود جلب می کند.
این شهرستان دارای دو بخش مرکزی و سردار جنگل است و دارای سه شهر فومن، ماسوله و ماکلوان، شش دهستان رودپیش، لولمان، آلیان، گشت، سردار جنگل و گوراب پس است. مناطق کوهپایه ای جنگلی ماسوله و قلعه رودخان مناطق نمونه گردشگری شناخته شده این منطقه است و البته شهرت جهانی نیز یافته اند.
۷۲۹۴/۲۰۰۷

انتهای پیام /*


فرهنگی


گردشگری


نوروز ۹۷


فومن