اخبار گردشگری

افزون بر ۳۰ هزار گردشگر به اردستان سفر کردند

علیرضا غیور روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: اثر ثبت جهانی قنات ۲ طبقه، مسجد جامع اردستان (نخستین مسجد ۲ طبقه جهان اسلام)، مسجد جامع زواره (نخستین مسجد جامع چهار ایوانی جهان اسلام) و بافت های تاریخی زواره و مهاباد عامل افزایش گردشگران نوروزی اردستان بودند که بیشترین بازدید کننده هم را داشتند.
وی با اشاره به اسکان افزون بر ۲۰ هزار نفر مسافر و گردشگر در اردستان افزود: مسافران به ترتیب فراوانی در چادرهای مسافرتی، مدرسه ها، کمپ های موقت، هتل ها، هتل آپارتمان ها، خانه مسافر، خوابگاه دانشجویی و مهمانسرای جهانگردی اقامت کردند.
فرماندار اردستان با اشاره به چاپ و توزیع ۲۵ هزار دفترچه راهنمای گردشگری بیان کرد: چهار مرکز اقامتی، ۱۴ سالن غذاخوری و مجتمع بین راهی در تعطیلات نوروزی خدمات ارائه می کردند که در این راستا ۲۰ مورد گشت مشترک و بازدید صورت گرفت و ۹ فقره اخطار شفاهی و یک مورد اخطار کتبی داده شد.
او در ادامه با اشاره به کاهش ۳۹ درصدی ماموریت های اورژانس ۱۱۵ در اردستان اضافه کرد: ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ تنها در یک حادثه رانندگی فردی جان خود را از دست داد اما در سال نو خوشبختانه با اقدام های پیشگیرانه دستگاه های ذی ربط و رعایت مقررات از سوی رانندگان هیچ گونه تصادف منجر به فوت در محورهای این شهرستان نداشتیم.
غیور همچنین گفت: اورژانس ۱۱۵ اردستان ۲۶۹ ماموریت در تعطیلات نوروزی ۱۳۹۷ انجام داد که ۲۲۵ مورد شهری، ۵۴ مورد تصادفی و ۳۵ ماموریت جاده ای بود و در مجموع ۱۰۴ نفر سرپایی مداوا و ۲۰۳ نفر بستری شدند.
شهرستان اردستان با ۶۷ اثر ثبت ملی، یک اثر ثبت جهانی، ۲ بافت تاریخی و سه کمپ کویرنوردی در فاصله ۱۱۸ کیلومتری شمال شرق اصفهان واقع است.
۷۴۳۱/۸۱۲۳

انتهای پیام /*


فرهنگی


نوروز۹۷


گردشگری


اردستان