اخبار گردشگری

اقامت مسافران نوروزی در کردستان ۴۲ درصد رشد داشت

سیدمحسن علوی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این تعداد مسافر در هتل، هتل آپارتمان، مسافرخانه، سالن های ورزشی، کمپ های موقت اقامتی، خوابگاه های دانشجویی و مدارس آموزش و پرورش اقامت داشتند.
وی با اشاره به اینکه در همین مدت، یک میلیون و ۷۱۲ هزار و ۵۹۲ نفر از جاذبه های تاریخی، فرهنگی، طبیعی، روستاهای هدف گردشگری و جاذبه های دست ساز دیدن کردند، افزود: این میزان بازدید نیز در مقایسه با همین مدت در سال گذشته، رشد ۴۳ درصدی داشت.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان، یادآور شد: شهرستان بانه با ۱۳۴ هزار و ۹۹۴ نفر مسافر مقیم، دارای بیشترین آمار اقامت نوروزی در استان بود.
به گفته علوی، شهرستان مریوان با ۱۲۲ هزار و ۷۶۳ نفر، سنندج با ۸۹ هزار و ۳۵۱ نفر و سقز با ۷۱ هزار و ۴۶۶ نفر مسافر مقیم، در رتبه های بعدی بیشترین اقامت مسافران نوروزی بودند.
وی به بازدید های نظارتی از مراکز اقامتی استان از ۲۷ اسفند سال ۹۶ تا ۱۳ فروردین ۹۷ اشاره و اظهار کرد: در مجموع در این مدت، سه هزار و ۳۹۶ مورد بازدید نظارتی انجام شد که نتیجه این بازدیدها، ۱۰۹ فقره تشویق، ۳۸۸ تذکر، چهار واحد تعلیق و ۹ مورد اخطار کتبی بود.
به گزارش ایرنا، استان کردستان بیش از ۲ هزار و ۱۸۲ اثر تاریخی شناسایی شده دارد که تاکنون ۸۷۲ مورد از آن در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.
آثار ملی به ثبت رسیده شامل ۷۵۷ اثر تاریخی (ابنیه، تپه و محوطه)، ۱۶ اثر بافت و مجموعه روستایی، ۲۰ اثر طبیعی (مناطق طبیعی، درخت و مجموعه درخت)، ۵۶ اثر معنوی (آیین، رسم های محلی، روش های ساخت صنایع دستی، مردم شناسی و مردم نگاری) و ۲۳ اثر منقول (کتاب و قرآن) است.
۷۳۵۵/۶۱۰۸

انتهای پیام /*


فرهنگی


مسافر نوروزی


اقامت


کردستان