اخبار گردشگری

ابیانه میزبان افزون بر ۱۵۹ هزار گردشگر نوروزی بود

محمد عادلی روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا بیان کرد: روستای تاریخی ابیانه نوروز ۱۳۹۷ در حالی پذیرای این تعداد گردشگر بود که در مدت مشابه سال گذشته ۱۳۵ هزار و ۵۰۰ نفر را میزبانی کردیم.
وی افزود: یک هزار و ۱۴۷ نفر از گردشگران نوروزی ۹۷ از کشورهای سوئیس، فرانسه، آلمان، اسپانیا، بلژیک، لهستان، چک، هندوستان، چین، اسکواکی، دانمارک، هنگ کنگ و مالزی بودند.
دهیار ابیانه اضافه کرد: این روستا جزو کهن‌ترین نقاط کشور از نظر معماری سنتی روستایی محسوب می شود که اثرها و بناهایی از دوره های هخامنشیان تا قاجاریه را در خود جای داده است.
او عنوان کرد: مسجد جامع با ۹۶۰ سال قدمت، بقعه امامزادگان یحیی و عیسی (ع)، مسجد حاجتگاه، آسیاب های بادی، قلعه پالاهومونه، چهارطاقی آتشکده هارپاک، آب انبار ناره، مسجد پرزله و ساباط ها از جمله اثرهای تاریخی روستای ابیانه هستند.
به گزارش ایرنا، ابیانه روستایی چند طبقه در نگاه نخست با خانه هایی دارای نمای خاک سرخ، پنجره‌های چوبی ارسی مانند و ایوان‌ها و طارمی‌های چوبی مشرف بر کوچه‌های تنگ و تاریک‌ به عنوان یکی از بلند ترین نقاط مسکونی ایران با ارتفاع ۲ هزار و ۲۲۲ متر از سطح دریا می باشد.
ابیانه که در سال ۱۳۵۴ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده، در فاصله ۴۰ کیلومتری شمال غربی نطنز قرار دارد.
بیش از یک هزار و ۸۰۰ اثر تاریخی ارزشمند در مجموع در شهرستان نطنز وجود دارد که نزدیک به ۱۲۰ مورد در فهرست آثار ملی ثبت شده است.
شهرستان نطنز با جمعیت نزدیک به ۴۷ هزار نفر در فاصله ۱۲۵ کیلومتری شمال اصفهان واقع می باشد.
۶۱۳۶/۸۱۲۳

انتهای پیام /*


فرهنگی


نوروز ۹۷


ابیانه


کاشان