اخبار گردشگری

یک میلیون و ۷۰۰ هزار گردشگر به دزفول سفر کردند

حجت اله آریایی روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا افزود:شمار مسافران و گردشگرانی که نوروز ۹۷ به دزفول سفر کردند در مقایسه با نووز پارسال ۱۰ درصد افزایش داشته است.
وی افزود:بیشترین بازدید صورت گرفته از سوی گردشگران در سفر به دزفول دیدار از خانه های تاریخی سوزنگر ، تیزنو ، قلقچی ، حمام کرناسیان و بافت قدیم شامل پل باستانی ، آسیابهای آبی بوده است.
رئیس اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری دزفول اضافه کرد:علاوه بر گردشگران داخلی از استانهای مختلف کشور ،‌۱۲ گروه گردشگر خارجی که بیشتر آنها آلمانی بودند نیز در تعطیلات نوروز امسال در سفر به دزفول از جاذبه های تاریخی و گردشگری این شهر دیدن کردند ضمن اینکه هم اکنون ۲ گروه گردشگر فرانسوی و ژاپنی در هتل های این شهرستان اقامت دارند.
وی به استقبال گردشگران از خانه های روستایی در روستاهای لیوس،اسلام آباد و پامنار اشاره کرد و گفت: استقبال گردشگران و اقامت در این خانه ها بسیار چشمگیر بوده است.
آریایی گفت:علاوه بر خانه های روستایی و هتل های این شهرستان،حدود یکهزار باغ ویلا نیز با گنجایش اقامت شبانه ۱۰ نفر برای اسکان مسافران نوروزی آماده شده بود که مورد استقبال قرار گرفت بطوری که ایام تعطیلات نوروز این باغ ویلاها رزرو شده بود.
پل ساسانی،آسیاب های آبی،رودخانه دز، خانه های تاریخی ،بافت قدیم دزفول با معماری منحصر بفرد و چشم انداز رودخانه دز و نیز بافت آجری گذرهای بافت قدیم از جمله جاذبه های گردشگری دزفول می باشند.
طبیعت زیبای روستاهای بخش کوهستانی سردشت و شهیون ، آبشار شوی و جنگل های زاگرس دیگر مناطق دیدنی دزفول می باشند که هر ساله میزبان مسافران نوروزی هستند.
علاوه بر حدود ۲۷۰ هکتار بافت آجری ، محوطه باستانی جندی شاپور (گندی شاپور) نخستین شهر دانشگاهی جهان نیز از ظرفیت های تاریخی شهر دزفول می باشند که علاوه بر مسافران داخلی توجه گردشگران خارجی را نیز به خود جلب کرده اند.
۷۲۷۸/۶۰۶۸

انتهای پیام /*


فرهنگی


گردشگری


میراث فرهنگی


دزفول