اخبار گردشگری

۲۰۶ هزار بازدید از جاذبه های گردشگری مراغه صورت گرفت

یعقوب طالبی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این مدت، ۲۰ هزار و ۹۶۹ نفر از رصدخانه و ۱۳ هزار و ۵۰۰ نفر نیز از معبد مهر مراغه که پربازدیدترین جاذبه های تاریخی شهرستان هستند دیدن کرده اند.
وی ادامه داد: منطقه گردشگری سدعلویان نیز با ۳۶ هزار نفر بازدیدکننده و گردشگر بیشترین استقبال را در بین آثار و جاذبه های طبیعی این شهرستان داشته است.
وی با اشاره به افزایش ۲۸ درصدی آمار اقامت های نوروزی در این شهرستان نسبت به سال گذشته اضافه کرد: تاکنون یک هزار و ۵۹۰ مسافر نوروزی در اماکن اقامتی این شهرستان اقمات داشته اند که بیشترین میزان آن ۳۰۷ مسافر مربوط به هتل بزرگ این شهرستان بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۴۳ درصد افزایش داشته است.
وی گفت: موزه های ایلخانی و سنگ نگاره های به عنوان یکی از جاذبه های فرهنگی تاریخی نیز شاهد استقبال بازدیدکنندگان و گردشگران نوروزی بوده است.
طالبی افزود: تاکنون ۲ هزار و ۸۱۶ نفر از این موزه ها در ایام تعطیلات نوروزی بازدید کرده و از آثار تاریخی آن دیدن کرده اند.
وی با اشاره به جاذبه های تاریخی و گردشگری مراغه اضافه کرد: این شهرستان ظرفیت های مناسبی برای جذب گردشگران در طول سال داشته و ایجاد زمینه برای این منظور نیازمند عزم عمومی مردم و مسئولان است.
شهرستان مراغه با حدود ۵۱۵ اثر تاریخی و تپه های شناسایی شده جزو ۱۰ شهر دارای بافت غنی تاریخی و فرهنگی در کشور محسوب می شود که حدود ۳۰۰ اثر تاریخی آن در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.
شهرستان مراغه با حدود ۲۶۳ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
۳۰۷۷/۷۴۸۷

انتهای پیام /*


فرهنگی


گردشگری


گردشگران نوروزی


مراغه