اخبار گردشگری

توسعه اقامتگاه های بوم گردی ضرورت گردشگری آذربایجان شرقی است

به گزارش ایرنا، ‘مرتضی آبدار’ روز پنجشنبه در نشستی با معاونان، رییسان ادارات و مسئولان نمایندگی های اداره کل در شهرستان ها، توجه به جاذبه های گردشگری و ایجاد امکانات رفاهی مناسب را از مولفه های اصلی رونق بوم گردی و گردشگری در استان دانست.
وی گفت: آذربایجان شرقی با دارا بودن ظرفیت های بی بدیل طبیعی و تاریخی و تنوع آداب و رسوم در مناطق روستایی مستعد توسعه بوم گردی است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه استفاده از ظرفیت های روستایی در توسعه اقامتگاه های طبیعت گردی و بوم گردی مورد تاکید مقامات کشوری و استانی، جهت توسعه گردشگری در منطقه است، ادامه داد: در این راستا ۵۲ روستای هدف گردشگری آذربایجان شرقی به منظور توسعه اقامتگاه های بوم گردی در اولویت قرار گرفته اند.
وی ادامه داد: رونق گردشگری و ترویج صنایع دستی در جهت افزایش اشتغال در روستاهای هدف گردشگری و دارای ارزش تاریخی مورد توجه است و برنامه های ویژه ای برای این روستاها با همکاری فرمانداری، ادارات میراث فرهنگی و بخشداری ها طراحی شده است.
آبدار در خصوص اقدامات و همکاری اداره کل میراث فرهنگی استان با ادارات شهرستان ها در تسهیل روند توسعه بوم گردی در آذربایجان شرقی، اظهارکرد: اداره کل میراث فرهنگی استان در این راستا با تدوین فرآیند واحد و کاهش بروکراسی اداری و تفویض اختیارات به رییسان ادارات ۲۱ شهرستان، در تلاش است روند توسعه و پیشرفت بوم گردی را در استان تسریع کند.
وی با بیان اینکه در ماه های آتی تعداد اقامتگاه های بوم گردی استان افزایش می یابد، افزود: در زمان حاضر ۱۴ مجوز فعالیت اقامتگاه بومگردی در سطح استان صادر شده و فرصت مناسبی را برای فعالیت روستائیان و ارائه خدمات بومی به گردشگران در مناطق روستایی و عشایری ایجاد کرده است.
آبدار در ادامه با اشاره به اینکه اقامتگاه های بوم گردی دارای مجوز در نوروز ۹۷ بطور مستمر در حال فعالیت و ارائه خدمات به گردشگران هستند، افزود: ۱۳ اقامتگاه بومگردی در روستای کندوان و یک مورد در شهرستان کلیبر به صورت رسمی با مجوز اداره کل فعالیت می کنند.
وی با بیان اینکه اقامتگاه های بوم گردی مبلّغ فرهنگ و سنن یک منطقه است ، ادامه داد: با تقویت ظرفیت های بوم گردی روستاها و همچنین ایجاد اشتغال برای جوانان می توان هم حوزه گردشگری روستایی را پایدار ساخت و هم سبب جلوگیری از مهاجرت از روستاها شد.
به گزارش ایرنا، بوم گردی یکی از انواع گردشگری و اقامتگاه بوم گردی نوعی از محل های اسکان برای گردشگران طبیعت است.
این اقامتگاه ها بر خلاف هتل ها که ویژگی یکسانی دارند، دارای ویژگی خاص محیطی خود بوده و به نوعی اقامتگاهی بومی و محلی است.
در این اقامتگاه ها که به طور معمول بصورت خانوادگی خدمات ارائه می شود سعی بر این است تا میهمانان با شیوه سنتی زندگی در آن محل خاص آشنا شده و از غذاهای محلی آنجا استفاده کرده و در محیطی طبیعی سفر خود را به انجام برسانند.
۳۰۷۱

انتهای پیام /*


فرهنگی


گردشگری


بوم گردی


آذربایجان شرقی