اخبار گردشگری

شمار گردشگران کهگیلویه و بویراحمد به بیش از ۸۹۷ هزار نفر رسید

محمود باقری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۵۸۷هزار و ۴۸۲نفر از این تعداد در مدارس و پارک های کهگیلویه و بویراحمد اسکان یافته اند.
وی بیان کرد: ۱۰۳هزار و ۹۰۰نفر روز گذشته از جاذبه های گردشگری این استان بازدید کردند که از این تعداد بیش از ۸۹هزار نفر در مکان های از پیش تعیین شده اسکان یافتند.
باقری گفت:در این مدت شهرستان های گچساران، بویراحمد و کهگیلویه میزبان بیشترین تعداد گردشگر نوروزی در کهگیلویه و بویراحمد بوده اند.
باقری عنوان کرد: به منظور ارائه خدمات رفاهی بهتر به مسافران نوروزی کهگیلویه و بویراحمد تاکنون ۶۵۰بازدید نظارتی از مکان های گردشگری این استان انجام شده است.
باقری ابراز داشت: برای معرفی هر چه بیشتر جاذبه های گردشگری کهگیلویه و بویراحمد ۹ نمایشگاه سوغات محلی و صنایع دستی با بیش از ۱۰۰ غرفه در مبادی ورودی شهرهای این استان و برخی مناطق گردشگری آن دایر شده است.
وی گفت: ۱۲ جشن نوروزی با عنوان نوروز همدلی برای تعطیلات نوروزی امسال در مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد به ‌جز شهرهای یاسوج، دهدشت و دوگنبدان پیش بینی شده است.
باقری اظهار داشت: ۱۲۰ هزار عدد انواع اقلام تبلیغاتی از جمله بروشور، نقشه، پوستر و سی.دی در راستای معرفی ظرفیت‌ های گردشگری کهگیلویه و بویراحمد در حال توزیع بین گردشگران نوروزی این استان است.
کهگیلویه و بویراحمد با جمعیتی بیش از ۷۱۳ هزار نفر در جنوب غربی ایران واقع شده و با استان های فارس، اصفهان، چهارمحال و بختیاری و بوشهر همسایه است.
این استان با داشتن ۲۸۰ تفرجگاه طبیعی، ۳۰۰ بقعه متبرکه، ۷۵۰ اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی و مواهب طبیعی چشم نواز مکانی مناسب برای استقبال از مسافران نوروزی است.
حرم بی بی حکیمه (س) خواهر امام رضا (ع)، آبشار یاسوج، چشمه بلقیس چرام، گردنه شلالدان، رود رونه، آبشار کمردوغ، برم الوان، بافت تاریخی دهدشت و سد کوثر از جمله جاذبه های گردشگری کهگیلویه و بویراحمد است.
ایام تعطیلات نوروز سال گذشته بیش از یک و نیم میلیون نفر از جاذبه های گردشگری کهگیلویه و بویراحمد دیدن کردند.
۸۱۴۳/۶۱۱۰

انتهای پیام /*


فرهنگی


گردشگری


نوروزی


کهگیلویهو بویراحمد