اخبار گردشگری

گردشگران نوروزی کاشان ۱۳ درصد افزایش یافت

به گزارش ایرنا، علیرضا عبدالله زاده روز سه شنبه به خبرنگاران گفت: افزون بر ۵۰۵ هزار و ۵۷۰ نفر از ۲۸ اسفندماه تا پنجم فروردین به کاشان سفر کرده و از اثرهای تاریخی این شهرستان دیدن کردند که بیش از سه هزار و ۹۰۰ نفر آنها گردشگران خارجی بودند.
وی افزود: مجموعه باغ تاریخی فین کاشان شامل باغ، موزه ملی و حمام قاجاری بیشترین بازدید کننده را داشتند و خانه های تاریخی بروجردی ها، طباطبائی ها و تپه های سیلک نیز از دیگر اثرهای تاریخی بودند که با استقبال گردشگران نوروزی رو به رو شدند.
مسئول کمیته آمار و پردازش اطلاعات ستاد خدمات سفر کاشان بیان کرد: همچنین از آغاز سفرهای نوروزی ۹۷ تا کنون افزون بر ۳۱۰ هزار و ۸۷۰ نفر گردشگر از اثرهای تاریخی، طبیعی و صنایع دستی در شهرهای نیاسر، برزک و قمصر دیدن کردند.
او در ادامه با اشاره به نظارت جدی بر مکان های خدمت رسان به میهمانان نوروزی کاشان گفت: یک هزار و ۶۴ مورد بازرسی از مکان های عمومی، بین راهی و مرکزهای تهیه و توزیع مواد خوراکی جهت ارتقای کیفیت خدمات حوزه گردشگری طی تعطیلات در این شهرستان صورت گرفته است.
عبدالله زاده عنوان کرد: ۵۰۰ کیلوگرم مواد غذایی فاسد و تاریخ مصرف گذشته در جریان بازرسی از واحدهای صنفی جمع آوری و معدوم شد و با ۱۶ نفر دست فروش نیز برخورد قانونی صورت گرفته است.
۳۶۴ هزار و ۴۳۶ نفر از ۲۸ اسفند ۹۵ تا پایان ۱۳ فروردین ۱۳۹۶ در مجموع از اثرهای تاریخی و جاذبه های طبیعی کاشان دیدن کرده بودند.
افزون بر یک هزار و ۷۰۰ اثر تاریخی با ارزش در شهرستان کاشان شناسایی شده و ۳۲۰ مورد تا کنون در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.
شهرستان کاشان با جمعیت نزدیک به ۳۶۵ هزار نفر در فاصله ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان واقع می باشد.
۶۱۳۶/۸۱۲۳

انتهای پیام /*


فرهنگی


نوروز۹۷


گردشگری


کاشان