اخبار گردشگری

سفرهای نوروزی ۹۷ حدود ۱۲ درصد افزایش یافت

به گزارش ایرنا ، سردار تقی مهری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران در سمنان افزود : میانگین سرعت سفرهای نوروزی ۹۷ در جاده های کشور یک کیلومتر بر ساعت افزایش یافته که از ۸۰ به ۸۱ کیلومتر بر ساعت رسیده است.
وی مناسب شدن شرایط جوی و خشک بودن سطح جاده ها را از عوامل افزایش میانگین سرعت خودروها ذکر و خاطرنشان کرد: در سال گذشته در همین روزها شاهد برف و باران در مسیرها بودیم ولی امسال شرایط جاده ها بهتر بود.
وی تصریح کرد : نسبت به سال گذشته در شش روز نوروز ۹۷ جان باختگان سوانح رانندگی بین چهار تا پنج درصد کاهش یافته است که نشان از رعایت بهتر قوانین از سوی مردم است.
رئیس پلیس راهور ناجا، سرعت غیرمجاز، سبقت غیرمجاز، خستگی و خواب آلودگی را از عوامل اصلی تصادفات رانندگی در کشور برشمرد و گفت: بیش از۲۰ درصد تصادفات ناشی از سرعت غیرمجاز در جاده هاست و خطرات سرعت غیرمجاز به نسبت سایر عوامل بیشتر است.
مهری با اشاره به سبقت غیرمجاز و انحراف به چپ از دیگر عوامل حادثه‌ساز در جاده هاست، بیان کرد: حدود ۸۵ درصد جاده های کشور دوطرفه است یعنی جداکننده ندارد و بین ۱۰ تا ۱۵ درصد جاده های کشور جداکننده دارد و این تخلفات بیشتر در جاده های دوطرفه رخ می دهد.
وی با اشاره به این که میانگین تخلفات بی‌توجهی به جلو، خستگی و خواب آلودگی، در زمان اجرای طرح نوروزی حدود ۴۵ درصد بود که در ۲۴ ساعت گذشته به ۷۰ درصد از کل تصادفات رسیده است، بیان داشت : در جاده های استان سمنان خستگی و خواب آلودگی علت ۶۰ تا ۷۰ درصد تصادفات است.
وی تاکید کرد : بیش از ۶۰ درصد تصادفات در ۳۰ کیلومتری شهرها رخ می دهد پس رانندگان باید در نزدیکی شهرها توجه بیشتری به علایم و خط کشی ها داشته باشند تا این تصادفات کاهش یابد.
مهری خطوط قرمز پلیس در ایام نوروز را برخورد با تخلفات حادثه ساز ذکر و اضافه کرد: برخورد با تخلفات سرعت و سبقت غیرمجاز، انحراف به چپ، صحبت با تلفن همراه و انجام حرکات نمایشی در جاده ها، اصلی ترین خطوط قرمز پلیس در طرح خدمات سفر نوروزی است.
رئیس پلیس راهور ناجا افزود : رانندگان وضعیت جاده ها را از نظر ترافیکی و آب و هوایی قبل از سفر در رفت و برگشت از طریق مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس جویا شوند.
شعار امسال پلیس در برقراری امنیت سفر ‘پرهیز از خطر آرامش در سفر’ است و بر اساس اعلام نیروی انتظامی در سفرهای نوروزی امسال در هر ۵۸ دقیقه یک نفر در تصادفات جاده ای جان خود را از دست می دهد.
استان سمنان با داشتن بیش از پنج هزار کیلومتر جاده که حدود ۶۵ درصد از محور اصلی تهران- مشهد را شامل می شود، در تعطیلات نوروزی ۹۶ تعداد ۵۱ ایستگاه پلیس ثابت و سیار برای ارایه خدمات نوروزی در حوزه های امنیت و ترافیک دارد.
سفرهای نوروزی هموطنان از ابتدای طرح خدمات سفر تاکنون، در جاده های استان سمنان با ثبت تعداد پنج میلیون و ۶۷۳ هزار دستگاه خودرو نسبت به مدت مشابه سال گذشته هفت درصد رشد داشته است.
/۶۰۲۶/۶۱۰۳

انتهای پیام /*


فرهنگی


سفر


نوروزی


پلیس