اخبار گردشگری

حدود ۱۵۰ هزار مسافر نوروزی در آمل اقامت کردند

محمدرضا شیدفر روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : در این مدت ۲۳ مدرسه ، سه باب هتل ، ۲ واحد متل ، ۲ مهمانپذیر ، هشت سوئیت آپارتمان و چهار مسافرخانه به همراه اقامتگاههای موقتی در پارک جنگلی میرزا کوچک خان ، هلومسر و پارک دهکده طلایی به ظرفیت بیش از ۱۶ هزار و ۵۰۰ نفر شب به مسافران نوروزی خدمات دادند .
وی میانگین اقامت مسافران نوروزی در نوروز سال ۹۶ در آمل حدود ۲ و نیم شب بود ، گفت : تمهیدات اندیشده شده از سوی ستاد تسهیلات سفر ، شرایط مناسب آب و هوایی و نیز افزایش تورهای آمل گردی در تعطیلات نوروزی جاری سبب شد تا ماندگاری مسافران افزایش یابد.
دبیرستاد تسهیلات سفر آمل گفت : با حمایت ستاد خدمات سفر آمل و پرداخت تسهیلات به متقاضیان برای ایجاد واحدهای اقامتی و رفاهی ، برای تعطیلات نوروز ۹۷ حدود ۱۰ درصد به ظرفیت واحدهای اقامتی و پذیرایی شهرستان اضافه شد .
وی با اشاره به اینکه سالانه بیش از ۵۰ میلیون تردد در جاده هراز ، به عنوان یکی از کوتاه ترین جاده های ارتباطی مازندران با تهران ثبت می شود ، اضافه کرد : بر اساس گزارش های اعلام شده به ستاد خدمات سفر شهرستان ، روند ورودی مسافران در تعطیلات نوروز امسال بیشتر از مدت مشابه گذشته بود.
آمل نخستین شهرستان مازندران در مسیر ورودی جاده هراز از تهران و نزدیک ترین شهر استان به پایتخت است.
شهرستان آمل به علت داشتن دهها اثر تاریخی ، طبیعی و گردشگری و از طرفی آب و هوای پاک کوهستانی ، همه ساله از چند روز مانده به آغاز سال نو تا پایان تعطیلات پذیرای میهمانان و گردشگران نوروزی است.
آمل در ۱۸۰ کیلومتری شمال شهر تهران واقع است .
پل های معلق و ۱۲ چشمه ، هتل شهر ، آتشکده ، بقعه ناصرالحق ، شکل شاه ، موزه تاریخ شهر ، پارک های جنگلی میرازکوچک خان و بلیران ، آبشار شاهندشت و قلعه ملک بهمن روستای شاهاندشت ، آبگرم و قله دماوند از جمله آثار تاریخی و دیدنی مشهور آمل است .
۷۳۲۷/۱۶۵۴

انتهای پیام /*


فرهنگی


گردشگری


تعطیلات نوروزی


آمل