اخبار گردشگری

بیش از ۳۶۱ هزار مسافر نوروزی از جاذبه های گردشگری همدان بازدید کردند

علی خاکسار روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: همچنین در این مدت بیش از ۸۵ هزار مسافر در هتل ها، هتل آپارتمان ها، مهمان پذیرها، مدارس ، آموزشگاه ها و اقامتگاه های رسمی این استان اقامت داشتند.
وی بیان کرد: طبق آخرین آمار در این مدت به ترتیب غارعلیصدر، آرامگاه بوعلی سینا و آرامگاه باباطاهر در صدر پربازدیدترین جاذبه های گردشگران نوروزی قرار دارند.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همدان یادآور شد: در نوروز سال گذشته حدود ۳۴۶ هزار نفر در اقامتگاه های دارای مجوز استان اقامت داشتند.
خاکسار با بیان اینکه نوروز سال گذشته حدود ۱۷۵ برنامه در قالب نوروزگاه در این استان برگزار شد، گفت: امسال برای اجرای ۲۳۵ برنامه نوروزگاهی در ایام نوروز ۹۷ برنامه ریزی شده است.
وی با بیان اینکه طرح ‘عیدانه گردشگری’ همزمان با تعطیلات نوروزی با عرضه تخفیف‌های ۳۰ تا ۵۰ درصدی در برخی هتل‌ های کشور اجرا می ‌شود، گفت: در این طرح که با مشارکت هتلداران سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در برخی استان‌ ها اجرا می‌شود، می ‌توان اقامت ارزانی را در نوروز تجربه کرد.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان اضافه کرد: طرح عیدانه گردشگری بر اساس توافق‌ های اولیه در استان‌ های تهران، همدان، آذربایجان شرقی، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان رضوی و فارس اجرا می ‌شود.
به گزارش ایرنا، استان همدان در سال ۲۰۱۸ به عنوان پایتخت گردشگری آسیا انتخاب شده است و در سال ۲۰۱۸ میزبان وزرای گردشگری ۳۴ کشور آسیایی و بیش از ۵۰۰ عضو وابسته به سازمان جهانی گردشگری خواهد بود.
استان همدان که در دامان کوه الوند پهنه گسترانیده با تمدن سه هزار ساله از کهن‌ ترین شهرهای جهان است و در سال ۸۵ با مصوبه مجلس شورای اسلامی به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران معرفی شد.
این استان با دارا بودن آثار تاریخی و باستانی ارزشمندی همچون تپه هگمتانه، کتیبه های گنجنامه، آرامگاه بوعلی سینا، آرامگاه باباطاهر، گنبد علویان و جاذبه های طبیعی همچون غار علیصدر هم‌ اکنون به عنوان پنجمین شهر گردشگری کشور شناخته می‌ شود.
استان همدان دارای بیش از یک هزار و ۸۰۰ اثر تاریخی و توریستی شناسایی شده است که یک هزار اثر استان همدان ثبت ملی شده اند.
۱۱۸۱/۲۰۹۰

انتهای پیام /*


فرهنگی


گردشگری


میراث فرهنگی


نوروز۹۷