اخبار گردشگری, اقامتگاه

آمار بازدیدکنندگان از جاذبه های گردشگری همدان ۵۴درصد افزایش یافت

علی خاکسار روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در این مدت بیش از ۶۷ هزار مسافر در هتل ها، هتل آپارتمان ها، مهمان پذیرها، مدارس، آموزشگاه ها و اقامتگاه های رسمی همدان اقامت داشتند که این آمار نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۴ درصد رشد داشته است.
وی بیان کرد: طبق آخرین آمار در این مدت غارعلیصدر با ۳۱ هزار بازدید کننده در صدر پربازدیدترین جاذبه های تاریخی استان قرار دارد و آرامگاه بوعلی سینا و آرامگاه باباطاهر در رده های بعدی جای گرفته اند.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان یادآور شد: نوروز سال گذشته حدود ۳۴۶ هزار نفر در اقامتگاه های دارای مجوز استان اقامت داشتند.
به گزارش ایرنا، استان همدان در سال ۲۰۱۸ به عنوان پایتخت گردشگری آسیا انتخاب شده است و در این سال میزبان وزرای گردشگری ۳۴ کشور آسیایی و بیش از ۵۰۰ عضو وابسته به سازمان جهانی گردشگری خواهد بود.
استان همدان که در دامان کوه الوند پهنه گسترانیده با تمدن سه هزار ساله از کهن‌ ترین شهرهای جهان است و در سال ۸۵ با مصوبه مجلس شورای اسلامی به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران معرفی شد.
این استان با دارا بودن آثار تاریخی و باستانی ارزشمندی همچون تپه هگمتانه، کتیبه های گنجنامه، آرامگاه بوعلی سینا، آرامگاه باباطاهر، گنبد علویان و جاذبه های طبیعی همچون غار علیصدر هم‌ اکنون به عنوان پنجمین شهر گردشگری کشور شناخته می‌ شود.
استان همدان دارای بیش از یک هزار و ۸۰۰ اثر تاریخی و توریستی شناسایی شده است که یک هزار اثر استان همدان ثبت ملی شده اند.
۱۱۸۱/۲۰۹۰

انتهای پیام /*


فرهنگی


گردشگری همدان


نوروز۹۷


میراث فرهنگی