اخبار گردشگری

حجم سفرهای نوروزی از ۱۷ میلیون و ۳۲۷ هزار اقامت گذشت

به گزارش روز شنبه ایرنا از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، «محمد محب خدایی» با ارایه جدیدترین آمار گردشگران نوروزی در بازه زمانی ۲۷ اسفند ۹۶ تا سوم فروردین ماه جاری اظهار داشت: در این مدت ۱۹ میلیون و ۴۵۰ هزار و ۱۵۳ بازدید از جاذبه های گردشگری کشور انجام شده است.
به گفته محب خدایی، حجم اقامت گردشگران و مسافران نوروزی در هتل ها و اقامتگاه ها و مراکز اسکان تا سوم فروردین با رشد ۱۰ درصدی رو به رو شده و در همین زمان میزان بازدید از جاذبه های گردشگری کشور ۱۶درصد رشد داشته است.
وی با اشاره به نظارت ستاد اجرایی هماهنگی خدمات سفر بر خدمت رسانی واحدهای اقامتی و گردشگری اظهار داشت: در این مدت ۲۱ هزار و ۵۰۷ بازدید نظارتی از تاسیسات گردشگری و اقامتگاه ها و واحدهای خدمات رسان به گردشگران نوروزی انجام شده است.
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: از مجموع بازدیدهای نظارتی ۶۴۰ واحد به دلیل خدمات رسانی خود به مسافران و گردشگران نوروزی تشویق شدند؛ ۱۶۲۹ واحد نیز تذکر و اخطار گرفتند و حتی بخشی از آنها تعلیق و تعطیل شدند.
محب خدایی گفت: در فاصله زمانی ۲۷ اسفندماه ۹۶ تا سوم فروردین ماه جاری ۱۸۲ شکایت نسبت به کاستی های خدمات رسانی نوروزی به ستاد اجرایی هماهنگی خدمات سفر ارسال شد.
به گزارش ایرنا، دور نخست سفرهای نوروزی هموطنان امروز (چهارم فروردین) پایان می یابد و به همین دلیل مسیرهای ورودی به شهرهای بزرگ با ترافیک ناشی از بازگشت مسافران رو به روست.
فراهنگ **۱۰۸۵*۲۰۲۵*

انتهای پیام /*


فرهنگی


محب خدایی


گردشگری


نوروز۹۷