اخبار گردشگری

۹۰ هزار نفر از کاخ موزه سعدآباد دیدن کردند

به گزارش روز جمعه خبرنگار فرهنگی ایرنا از مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد، کیا پارسا افزود: در روزهای اول و دوم فروردین ماه بیش از ۹۰ هزار بازدید از ١۶ موزه و کاخ موزه توسط گردشگران داخلی و خارجی از کاخ موزه های سعدآباد به عمل آمد.
وی ادامه داد: از میان موزه ها و کاخ موزه های مجموعه سعدآباد، کاخ موزه ملت با حدود ۱۷ هزار، کاخ سبز با ۱۳ هزار و موزه اتومبیل های سلطنتی با حدود ۱۱ هزار بازدید، پربازدید ترین موزه های سعدآباد طی دو روز اول بوده اند و موزه های پوشاک سلطنتی، هنر ملل و آشپزخانه سلطنتی در رتبه های بعدی قرار دارند.
پارسا همچنین گفت: روزانه حدود ۲۳۰ نفر شامل مسئولان، کارکنان موزه ها و واحدها، نیروهای تاسیسات، فضای سبز، خدمات، بلیت فروشی و همچنین نیروهای کارورز به صورت بی وقفه و با تمام توان برای میزبانی بهتر و خدمت رسانی مطلوب به هم میهنان و گردشگران نوروزی تلاش می کنند و مجموعه سعدآباد از اواسط زمستان سال گذشته مشغول تدارک امکانات و تجهیزات به منظور میزبانی شایسته از بازدیدکنندگان بوده است.
وی افزود: با تلاش ها و پیگیری های انجام شده، طرح مرمت کاخ موزه سبز و موزه هنرهای زیبا در آخرین روزهای سال گذشته پایان یافت و این دو موزه اکنون در کنار سایر موزه های مجموعه سعدآباد پذیرای بازدیدکنندگان است.
مدیر مجموعه سعدآباد گفت: این مجموعه با برنامه های فرهنگی و هنری به منظور احیای سنت های ایران زمین و ایجاد اوقات خوش و خاطره انگیز برای بازدیدکنندگان تلاش کرده و همچنین به رسم کهن نوروزی و به منظور اشاعه آیین و رسوم ایران باستان، سفره های هفت سین سنتی و رنگارنگ در کلیه موزه ها گسترانده شده که با استقبال و تحسین گردشگران داخلی و خارجی مواجه شده است.
مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد در ایام نوروز تا ۱۲ فروردین همه روزه از ساعت ۹ تا ۱۹ پذیرای گردشگران و بازدیدکنندگان داخلی و خارجی است و فروش بلیت در مبادی ورودی تا ساعت۱۷ و ۳۰ دقیقه است.
فراهنگ ** ۱۰۰۳ ** ۱۰۷۱

انتهای پیام /*


فرهنگی


نوروز۹۷


گردشگری


موزه