اخبار گردشگری

استان کرمانشاه قابلیت های فراوانی برای جذب گردشگر دارد

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهرداد سالاری روز چهارشنبه در جریان برگزاری مانور ستاد خدمات سفر استان کرمانشاه در بوستان شرقی کرمانشاه افزود: مردم کرمانشاه با فرهنگ بالای خود و مهمان نوازی از گردشگران و مسافران در سطح کشور زبانزد هستند.
او میزبان اصلی گردشگران و مسافران در طول سال را مردم استان دانست و گفت: دستگاه‌های دولتی به منظور تسهیل و فراهم کردن شرایط بهتر اقدام به اجرای مانور و تشکیل ستاد تسهیل در طول سال می کنند.
وی در ادامه به امنیت قابل قبول کرمانشاه به عنوان یکی از شاخص های مهم در جذب گردشگر دانست و گفت: با تلاش همه عوامل امنیتی، انتظامی و نظامی استان از امنیت بالایی برخوردار است.
وی با بیان اینکه دستگاه های دولتی هماهنگ کننده و تسهیل کننده ارائه خدمات به گردشگران هستند، اظهار کرد: بسترهای لازم برای ارائه خدمات مطلوب به گردشگران در ایام نوروز در استان فراهم شده و امیدواریم گردشگران با خاطره خوبی از کرمانشاه برگردند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه امسال در استان شاهد وقوع زلزله بزرگی بودیم، افزود: ۹ شهرستان استان در این حادثه دچار آسیب شده و احتمال می رود که گردشگرانی به مناطق زلزله زده بروند و با مردم این مناطق اظهار همدردی کنند، از این رو باید در این مناطق آمادگی لازم را برای پذیرایی از گردشگران داشته باشیم.
سالاری همچنین از شرکت‌های گردشگری خواست که برای اعزام گردشگران و تورهای گردشگری در مناطق غرب کشور بخصوص استان کرمانشاه تلاش بیشتری کنند.
وی همچنین از کرمانشاه به عنوان استانی چهار فصل با قابلیت های ویژه نام برد و گفت: هر آنچه که برای یک گردشگر جذاب باشد و گردشگران می‌توانند از جاذبه های طبیعی تاریخی آداب و فرهنگ و رسوم و غذاهای محلی و صنایع دستی مردم استان استفاده و بهره ببرند.
وی با بیان اینکه زحمات بسیاری برای ترویج و تقویت صنعت گردشگری در استان کرمانشاه کشیده شده است، گفت: با وجود همه این تلاش ها هنوز به نقطه قابل قبول نرسیده ایم.
او با تاکید بر اینکه دولت برای توسعه گردشگری به عنوان یکی از صنعت‌های درآمدزا برنامه دارد، گفت: حمایت از صنعت گردشگری باعث رونق کسب و کار و درآمد بیشتر برای مردم استان می شود.
استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت و ۳۱ شهر و ۲ هزار و ۶۰۰ روستا دارای بیش از چهار هزار اثر تاریخی شناسایی شده است که تاکنون بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ اثر آن ثبت ملی شده است.
۸۰۶۶/۳۰۳۳

انتهای پیام /*


فرهنگی


گردشگری


میراث فرهنگی


استان کرمانشاه