اخبار گردشگری

قلعه ناریکالا تفلیس ؛ کاخ و قصر باستانی

بازدید از قلعه‌های باستانی یکی از جذاب‌ترین گزینه‌های گردشگری است که گردشگران بسیاری در نقاط مختلف دنیا به این شیوه سفر می‌کنند. قلعه ناریکالا تفلیس به‌عنوان یکی از مکان‌های باستانی کشور گرجستان حقایق آشکار و پنهانی از تاریخ کهن این کشور نشان می‌دهد که گردشگران می‌توانند با بازدید از آنها به تغییرات آن در تونل زمان پی می‌برند.

قلعه ناریکالا تفلیس

کوله‌پشتی: قلعه ناریکالا یک کاخ و قصر باستانی است که بر روی شیب یک تپه مشرف به تفلیس پایتخت گرجستان احداث شده است این قلعه قدیمی که در یکی از زیباترین نقاط شهر تفلیس قرار دارد در جوار رودخانه مکتوری ساخته شده است و هر ساله تعداد زیادی گردشگر به این منطقه می‌کشاند.
 
قلعه ناریکالا تفلیس در قرن چهارم تأسیس شده است و در سالیان بعد به طور قابل‌ ملاحظه‌ای گسترش داده شده است. اگرچه بخش‌های وسیعی از این قلعه خراب شده است، اما باقی مانده آن مربوط به قرن ۱۶ و ۱۷ است. این قلعه در سال ۱۸۲۷ دچار زلزله شده و بخش وسیعی از آن دچار خرابی شده است و هنوز هم آثار این خرابی‌ها در آن مشهود است.

قلعه ناریکالا تفلیس

قلعه ناریکالا تفلیس یکی از جاذبه‌های گردشگری کشور گرجستان است که فضای آن به صورت بکر باقی مانده است. باوجوداینکه بیشتر قسمت‌های این قلعه خراب شده است، اما مناظر طبیعی و دیدنی فراوانی از جمله جنگل اطراف آن دیده می‌شود که از هر لحاظ می‌تواند لذت بخش باشد. قسمت‌های حساس و باستانی این قلعه ممکن است در دسترس نباشند و کسانی که به صورت حرفه‌ای به تاریخ شناسی مشغولند می‌توانند از آن دیدن کنند.

یکی دیگر از جاذبه‌های اصلی قلعه ناریکالا تفلیس کلیسای سنت نیکولاس (St Nicolas) است که در قسمت پایینی قلعه قرار دارد. ساخت این کلیسا نسبت به خود قلعه به زمان جدیدتری برمی‌گردد و در سال ۱۹۹۶ ساخته شده است. کلیسای سنت نیکولاس در قرن سیزدهم دچار آتش‌سوزی شده و این کلیسای جدید جایگزین آن شده است. این کلیسا از نوع prescribed cross بوده و سه درب در سمت مختلف دارد.
 

قلعه ناریکالا تفلیس

بازدید از قلعه ناریکالا تفلیس آزاد بوده و برای ورود به آن هزینه ورودی دریافت نمی‌شود، این موضوع باعث شده است که گردشگران بسیاری مایل به بازدید از آن باشند. البته در مسیر خروجی ممکن است متقاعد شوید که چند سکه برای یک تصویر مذهبی از یک بانوی نشسته بپردازید.

اگر قصد سفر به تفلیس و بازدید از قلعه ناریکالا تفلیس را دارید، نگرانی خاصی در مورد زمان و نحوه رفتن به آنجا را نداشته باشید و بازدید برای عموم آزاد است. برای رفتن به قلعه نیز می‌توانید از دوچرخه یا تاکسی استفاده کنید و افراد خردسال را نیز با خودتان ببرید.

منبع: georgiaabout.com