اخبار گردشگری

کتاب «حفظ درختان کهنسال ایران از باور تا قانون» رونمایی شد

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، در مراسم رونمایی از کتاب «حفظ درختان کهنسال ایران از باور تا قانون» که توسط مرکز معرفی فرهنگی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری در سال ۱۳۹۶ منتشر شده، ملیحه مهدی آبادی مولف آن به ارائه توضیحات کلی پرداخت و سپس با حضور صاحبنظران و کارشناسان در زمینه نقد و معرفی ویژگی های این اثر صحبت شد.
رییس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری نیز با بیان این نکته که آنچه مردم براساس دل که همان باور است، بپذیرند صورت اجرایی پیدا می کند، گفت: نمی توان تنها با قانون و تحکم امری را صورت بخشید به همین دلیل امروزه شاهد وضعیت متفاوت این درختان هستیم.
سید محمد بهشتی افزود: ایران تنها سرزمینی است که درختان کهنسال در کنار زیستگاه انسان ها باقی مانده است و در سایر نقاط جهان شاهد چنین چیزی نیستیم.
احمد مسجد جامعی عضو شورای شهر تهران نیز به ضرورت تهیه و تدوین و انتشار جلدهای بعدی این کتاب اشاره کرد و به معرفی قوانین و آیین نامه های شهرداری درباره درختان کهنسال تهران پرداخت.
همچنین جمشید کیانفر پژوهشگر با اشاره به درختان و فضای سبز شهر تهران، درباره تغییر و تحول و از بین رفتن این درختان در سال های اخیر از شمیران تا جنوب شهر سخن گفت.
اسماعیل کهرم کارشناس محیط زیست نیز در سخنانی از برخورد مدیریت جامع و مردم نسبت به درخت ها و فضای سبز کشور انتقاد کرد و گفت: متاسفانه امروزه شاهد از بین رفتن بسیاری از این یادگارهای طبیعی در کشور هستیم.
احمد محیط طباطبایی مشاور رییس پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری کاشت و حفاظت از درخت را نشانه نگاه رو به آینده و امید در جامعه ایرانی دانست و گفت: کسانی که امروز میراث فرهنگی و طبیعی را تخریب می کنند، افرادی هستند که به میراث فرهنگی و طبیعی بی توجه بوده، به آینده اعتقادی ندارند و امروز را پایان دنیای خود تلقی می کنند.
فراهنگ ** ۳۰۷۹ ** ۱۰۷۱

انتهای پیام /*


فرهنگی


پژوهشگاه میراث فرهنگی


محیط زیست


کتاب