اخبار گردشگری

جهانگیری: برنامه دولت توانمندسازی روستائیان برای تولید رقابتی است

به گزارش ایرنا، اسحاق جهانگیری روز سه شنبه در حاشیه آیین افتتاح نمایشگاه دستاوردهای روستائیان و عشایر در جمع خبرنگاران با بیان اینکه روستاها کانون اصلی توسعه و تولید هستند، افزود: حوزه کشاورزی در مناطق روستایی تعریف می شود و محصولات کشاورزی در اقتصاد، اشتغال و صادرات کشور بسیار ارزشمند هستند.
وی تصریح کرد: برهمین اساس حمایت از فعالیت های تولیدی روستائیان و عشایر به عنوان یکی از بخش های اصلی اقتصاد کشور به صورت جدی در دستور کار دولت قرار دارد.
معاون اول رئیس جمهوری افزود: درهمین ارتباط امسال ۱۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی کم بهره برای ایجاد و رونق اشتغال در مناطق روستایی کشور اختصاص داده شد.
جهانگیری اظهار کرد: مسئولان بخش صنایع دستی کشور در جلسه هفته گذشته هیات دولت اعلام کردند که میزان صادرات این بخش با رشدی چشمگیر به ۲۸۰ میلیون دلار رسیده است.
معاون اول رئیس جمهوری بر معرفی توانمندی های فرهنگی و صنعتی روستائیان و عشایر تاکید کرد و گفت: روستائیان و عشایر کشور در زمینه تولید فرش ظرفیت بسیار بالایی برای رونق اقتصاد و اشتغالزایی در کشور دارند.
جهانگیری تصریح کرد: برهمین اساس دولت دوازدهم توجه ویژه به تامین و توسعه زیرساخت های خدماتی و رفاهی مناطق روستایی و عشایری کشور دارد.
وی در ادامه به طرح بوم گردی در حوزه گردشگری اشاره کرد و افزود: اجرای این طرح موجب جذب گردشگران داخلی و خارجی در روستاهای تاریخی و تفریحی کشور خواهد شد.
معاون اول رئیس جمهوری گفت: ایران از نظر تنوع هنرهای سنتی و صنایع دستی در ردیف سه کشور برتر دنیاست و باید در بخش صادرات صنایع دستی نیز رتبه های نخست کشور را کسب کنیم.
بیست ‌و نهمین نمایشگاه ملی صنایع ‌دستی(عیدانه) امروز با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌ جمهوری و علی اصغر مونسان رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در محل نمایشگاه های بین المللی تهران افتتاح شد.
تهرام۷۲۴۳/۹۷۵۴**۱۶۲۵

انتهای پیام /*


فرهنگی


نمایشگاه


صنایع دستی


جهانگیری