اخبار گردشگری

استاندار از مفاخر ایرانی برای سفر به کردستان دعوت کرد

به گزارش روز جمعه ایرنا از پایگاه اطلاع‌ رسانی استانداری کردستان، بهمن مرادنیا گفت: نوروز به عنوان نقطه مشترک فرهنگی بیش از ۳۰۰ میلیون نفر از مردم جهان از تاجیکستان تا کردستان و از هند تا ترکیه، لبنان و مناطقی از اروپا و اقوام مختلف ایرانی در خاورمیانه و آسیای میانه، می‌تواند نقطه وصلی برای همزیستی و صلح در جهان امروز باشد.
استاندار کردستان اظهار کرد: اهمیت نوروز و آیین‌های نوروزی در کردستان بدلیل همین ریشه ‌های ایرانی و اصالت آن و تاکید بر همزیستی و نو شدن روابط اجتماعی است.
مرادنیا افزود: آیینی که مورد احترام همه مردم کردستان است و از میراث‌ها و ارزش‌های فرهنگی و انسانی سر چشمه گرفته است که در میان کُردها به عنوان اصیل‌ترین اقوام ایرانی نمود ویژه‌ تری دارد.
وی تاکید کرد: در سال جدید، با برنامه‌ ریزی‌های انجام شده، نوروز متفاوت و پرشوری را در استان کردستان پیش روی خواهیم داشت و دستگاه‌ها در کنار مردم برای برگزاری جشن‌ها و آیین‌ها این ایام همیاری و مساعدت لازم را خواهند داشت.
وی یادآور شد: اگر چه معتقدم نوروز یک آیین مردمی و متعلق به تمام ملت ایران است و نباید آن را دولتی کرد اما تلاش می‌کنیم تا در گرامیداشت نوروز، در کنار مردم، همراه و یاریگرشان در شادی‌ها باشیم.
استاندار کردستان گفت: از جانب مردم کردستان و دولت از شخصیت‌ها و مفاخر علمی، فرهنگی و هنری ایرانی دعوت می‌کنم سفر نوروزی به کردستان را در اولویت قرار دهند و از مزایای فرهنگی و گردشگری آن و شناخت مردم مهمان‌ نواز و آیین‌های زیبای نوروزی که تدارک دیده شده، بهره گیرند.
مرادنیا با تاکید بر اینکه افتخار می‌کند جزیی از مردم با فرهنگ کردستان است، افزود:‌ امیدواریم خداوند متعال در سال پیش رو، حال همه مردم را به بهترین احوال، بگرداند.
۹۱۰۲

انتهای پیام /*


فرهنگی


گردشگری


نوروز


استاندار کردستان