اخبار گردشگری

گردشگری برای توسعه استان سمنان بیش از پیش باید محور قرار گیرد

به گزارش ایرنا، سعید ناجی روز دوشنبه در آیین معرفی سرپرست اداره کل میراث فرهنگی استان سمنان در تالار کتابخانه مرکزی این شهر، گفت: با توجه به ظرفیت و استعدادهای ویژه استان سمنان در زمینه گردشگری، این حوزه باید محور مهم توسعه باشد.
وی با اشاره به شرایط ویژه اقلیمی استان سمنان در قرارگرفتن در جوار کویر و سلسله کوه های البرز، خاطرنشان کرد: ویژگی های گردشگری استان سمنان از این دست که برای گردشگران جذابیت ویژه دارد باید بیشتر برجسته و معرفی شود.
وی به وظیفه مهم دولت در پاسخگویی به مطالبات عمومی اشاره و اضافه کرد: قرارگرفتن در مسیر توسعه اصلی ترین مطالبه عمومی کنونی است و استان سمنان بنا به ظرفیت ویژه، باید در حوزه گردشگری تمرکز ویژه داشته باشد.
معاون استانداری سمنان، بازسازی بافت تاریخی استان را یکی از فرصت های مناب برای تامین زمینه گردشگری و بازدیدهای فرهنگی دانست و گفت: برای عقب نماندن از جهان در توسعه گردشگری، ناچاریم با تمام توان مدیریتی در حوزه گردشگری و میراث فرهنگی تلاش کنیم.
سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان نیز در این آیین، گفت: گوشه گوشه خاک این سرزمین نفس ماست و جان ما برای حرکت های تعالی‌بخش برای توسعه این خطه می تپد.
محمد جهانشاهی با اشاره به اینکه گردشگری از شریف ترین خدمات در چارچوب فرهنگ و باورهای ما قابلیت رشد دارد، افزود خاطرات خوبی از مردم سمنان دارم، از ظرفیت های خوب طبیعی و تاریخی استان سمنان باخبرم، استان سمنان به لحاظ تاریخی، فرهنگی و زیست محیطی از افتخارات کشور است و ظرفیت مناسبی در این بخش برای توسعه وجود دارد.
سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان ، با بیان اینکه باید برای معرفی سمنان ۱۴۰۰ هدفگذاری ویژه ای برای تحول در گرشگری استان انجام شود، گفت: در گام اول، محصولات فرهنگی خوبی در حوزه گردشگری استان سمنان برای مسافران نوروزی درنظر گرفته شده است.
در آیینی با حضور احمد دانیالی معاون توسعه مدیریت سازمان میراث فرهنگی کشور و قدرت الله ابک سرپرست معاونت عمرانی استانداری و مجموعه ای از مدیران استان سمنان، محمد جهانشاهی به عنوان سرپرست اداره کل میراث فرهنگ، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان معرفی و از خدمات سه ساله حسین خواجه‌بیدختی در این مسوولیت تقدیر شد.
استان سمنان دارای بیش از یکهزار و ۴۰۰ اثر تاریخی، فرهنگی، معنوی و طبیعی است که حدود ۷۰۰ اثر از این تعداد به ثبت ملی رسیده است.
در سه سال گذشته و با حمایت دولت تدبیر و امید، ظرفیت اقامتی د راستان سمنان دو برابر شد و هم اکنون بخش خصوصی چهار هزار میلیارد ریال در تاسیسات گردشگری استان سمنان سرمایه‌گذاری کرده است که درمجموع پیشرفت متوسط ۴۰ درصدی دارد.
۶۱۰۳

انتهای پیام /*


فرهنگی


معاون استانداری


گردشگری


توسعه