اخبار گردشگری

برنامه ریزی برای ارائه خدمات کیفی به گردشگران نوروزی در ساوه ضروریست

به گزارش ایرنا، محمد بهاروند روز یکشنبه درنشست ستاد اجرایی خدمات سفر نوروزی ساوه، افزود: برنامه های جذاب، خدمات مطلوب و نظارت اصولی بر امور توسط دستگاه های عضو ستاد اجرایی خدمات سفر در این شهرستان لازم است و می طلبد که با برنامه های خلاقانه و خدمات با کیفیت خاطرات خوش و ماندگار در ذهن مسافران و مهمانان نوروزی ساوه ایجاد کنند.
وی اظهار کرد: حوزه مدیریت شهری باید در آراستگی و نظافت محیط و جذاب سازی شهر تلاش ویژه داشته باشند و به ویژه مبادی ورودی و خروجی شهر را آذین کرده و با استقرار راهنمایان گردشگری و ایجاد نمایشگاه سنتی فضای شاد و خوبی را ایجاد کنند.
وی افزود: دستگاه های اجرایی باید آمادگی پذیرش مسافران به خصوص در مهمانسراها و مدارس را داشته باشند و کشیک های اداری هم با هماهنگی فرمانداری در ایام نوروز فعال باشند.
بهاروند گفت: نظارت جدی از سوی مراجع بازرسی بر بازار و رصد قیمت ها و کیفیت خدمات در اماکنی مانند رستوران ها، مجتمع های خدمات رفاهی جاده ای و هتل ها از دیگر مسایل مهم در ستاد اجرایی خدمات سفر نوروزی امسال است و باید رضایتمندی مسافران تا حد زیادی بالا برود.
فرماندار ساوه تاکید کرد: در ایام تعطیلات نوروزی باید مراکزی چون نانوایی ها و داروخانه ها با ایجاد شیفت های کاری فوق العاده به مردم و مسافران خدمات ارائه کنند.
وی گفت: معرفی بهینه داشته های فرهنگی با برپایی نمایشگاه آثار و تولیدات صنایع دستی و ارائه آداب و رسوم ساوجی ها و اجرای موسیقی با رعایت شئونات اسلامی در نوروز از دیگر اقداماتی است که باید انجام شود.
بهاروند افزود: عوامل پلیس و نیروهای امدادی و خدمات رسان بایستی در ایام نوروز در جاده های این شهرستان به خصوص در آزادراه ساوه – همدان با توجه به نبود مجتمع های خدمات رفاهی و از سویی حادثه خیز بودن این راه، حضوری پررنگ داشته باشند.
معاون استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: دستگاه های اجرایی باید از اعطای مجوزهای غیرضروری حفاری و کنده کاری در ایام نوروز خودداری کنند.
بهاروند گفت: اداره حمل و نقل و پایانه ها نیز باید برای کاهش تردد کامیون ها و کشنده ها غیر از وسایل نقلیه حامل از مواد فاسدشدنی در سطح جاده های این شهرستان تا آنجا که امکان دارد از صدور بارنامه و صورت وضعیت اجتناب کنند.
وی اظهار کرد: تعدد جاذبه های گردشگری ساوه موجب شده این شهرستان گردشگران زیادی را جذب کند و در ایام نوروز باید معرفی داشته های ساوه در سطح وسیع انجام شود تا گردشگرانی که به استان مرکزی سفر می کنند ساوه، اراک، خمین و محلات را به عنوان یک بسته گردشگری برگزینند.
شهرستان ساوه دارای پنج منطقه نمونه گردشگری از جمله محوطه تاریخی آوه، کهک و بالقلو در ۴۵ کیلومتری جاده ساوه به همدان (بخش نوبران)، مجموعه آبشار و آسیاب های سامان در دامنه جنوبی کوه خرقان، روستای باغ شیخ از دیدنی ترین روستاهای کویری و بنای قیزقلعه است.
۶۵۳۹/۶۰۱۳/

انتهای پیام /*


فرهنگی


ستاد خدمات سفر


خدمات نوروزی


ساوه