اخبار گردشگری

۱۴۱ کلاس درس برای اسکان مهمانان نوروزی در دیواندره اختصاص یافت

به گزارش ایرنا، مهران عارفی روز شنبه در جلسه ستاد تسهیلات سفر این شهرستان با اشاره به برنامه ریزی های انجام شده برای اسکان مسافران و مهمانان نوروزی در مدارس اظهار کرد: آموزش و پرورش نسبت به تجهیز کلاس های درس در مدارس مورد نظر برای اسکان موقت مسافران نوروزی اقدمات لازم را بعمل آورد.
به گفته وی، محیط های شهری و روستایی باید برای مسافران آماده شود و آمادگی لازم برای پذیرایی از مسافران و مهمانان نوروزی را داشته باشیم ضمن اینکه ورودی های شهرستان نیز باید ساماندهی شوند.
وی افزود: در راستای خدمات رسانی و رفاه حال گردشگران و مسافران از تمام توان دستگاه های مستقر در شهرستان استفاده می شود تا به بهترین شکل مناطق دیدنی و گردشگری به مسافران و مهمانان معرفی شوند.
عارفی با اشاره به ضرورت آمادگی مقابله با حوادث احتمالی تاکید کرد: دستگاه های خدمات رسان از جمله آتش نشانی، اورژانس، نیروی انتظامی، پلیس راه و راهنمایی و رانندگی و همچنین جمعیت هلال ‌احمر آمادگی لازم برای خدمت رسانی به شهروندان و مهمانان نوروزی را داشته و تدابیر لازم را در این رابطه اتخاذ کنند.
عارفی با اشاره به اینکه خدمات ارائه شده از سوی دستگاه های ذیربط این شهرستان شبانه روزی است، یادآور شد: عامل امنیت بویژه احساس امنیت و برخورد مناسب با مسافران و مهمانان از جمله عوامل مهمی است که در میزان ماندگاری گردشگران در منطقه تاثیر بسزایی دارد.
وی همچنین بر تجهیز و رفع نواقص مراکز خدمات بین راهی و اقامتی تاکید کرد و گفت: دستگاه ها باید با فراهم کردن امکانات بیشتر، زمینه لازم را برای ارائه خدمات مطلوب و شایسته به مسافران و گردشگران نوروزی فراهم کنند.
عارفی عید نوروز را فرصت مناسبی برای شناساندن ظرفیت ها و پتانسیل های منطقه دانست و اضافه کرد: اگر بخواهیم به نحو احسن پذیرای مهمانان نوروزی باشیم باید تمامی امکانات در این راستا بسیج شوند.
معاون فرماندار دیواندره افزود: امسال برای اولین بار نمایشگاه هایی از توانمندی های بومی و محلی شامل عرضه صنایع دستی و نمادهای فرهنگ مردم منطقه در مسیر تردد مهمانان نوروری بر پا خواهد شد.
/۹۱۰۲/۷۳۵۳

انتهای پیام /*


فرهنگی


تسهیلات سفر


آموزش و پرورش


اسکان مهمانان