اخبار گردشگری

سه شهر ترکیه در لیست گرانترین مکان های توریستی جهان جای گرفت

به گزارش روز سه شنبه ایرنا و به نقل از این رسانه، سازمان تحقیقات و آمار کشور آلمان با انتشار گزارشی، اسامی یکصد شهر گران توریستی جهان در سال ۲۰۱۸ را معرفی کرد که سه شهر استانبول، آنتالیا و مارماریس ترکیه در این لیست مشاهده می شود.
به نوشته این رسانه، شهرهای نیویورک، اسلو، لندن، ایبیزا، دوبلین، زوریخ، لس آنجلس، ونیز، آمستردام و کپنهاگ ۱۰ شهر اول گران توریستی جهان معرفی شده اند.
کارار اضافه کرد: سازمان تحقیقات و آمار آلمان هزینه های اقامت در هتل، قیمت مواد خوراکی، هزینه های حمل و نقل و قیمت تفریحات گوناگون را معیارهای سنجش خود در معرفی شهرهای توریستی جهان اعلام کرده است.
به گزارش ایرنا، ترکیه در سال ۲۰۱۴ در زمینه گردشگری بسیار پررونق بود، اما به دلیل بحران منطقه‌ای و حوادث تروریسم در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ به شدت از میزان گردشگر خارجی در ترکیه کاسته شد.
دولت ترکیه با انتشار برنامه ۲۰۱۸ خود اعلام کرد: هدف ما در سال آینده حذب ۳۶٫۱ میلیون گردشگر و کسب درآمدی به مبلغ ۲۸٫۳ میلیارد دلار از این طریق برای کشور است.
ترکیه در سال ۲۰۱۷ حدود ۳۴٫۲ میلیون گردشگر خارجی داشت و درآمد گردشگری این کشور در سال گذشته میلادی به بیش از ۲۶ میلیارد دلار رسید.
خاورم/۱۹۰۵

انتهای پیام /*


فرهنگی


شهرهای گران توریستی


ترکیه


استانبول